Gå til innhold

Forslag til å få mer futt i Corolla Wagon

Ranger emnet

ronnyaa

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en toyota corolla wagon 4x4, og syns den er litt vel i slappeste laget.

Motoren er en 1.6L som på papiret yter 105hk.

Syns dette blir litt vel i slappeste laget, så jeg trenger noen tips ( hvis det er noen muligheter ) for å få litt mer futt i den.

Har hørt om å bytte til mr2 motor, men det blir en god del i overkant av hva jeg kunne tenkt meg å gjøre.

Det er elektronisk innsprøytning i den såvidt jeg har forstått, så kanskje det går å modifisere den ?

KN filter, vil det ha noen effekt i det hele tatt ?

MVH

Ronny

Opel Vectra B - 2.0DI - 1997 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har en toyota corolla wagon 4x4, og syns den er litt vel i slappeste laget.

Motoren er en 1.6L som på papiret yter 105hk.

Syns dette blir litt vel i slappeste laget, så jeg trenger noen tips ( hvis det er noen muligheter ) for å få litt mer futt i den.

Har hørt om å bytte til mr2 motor, men det blir en god del i overkant av hva jeg kunne tenkt meg å gjøre.

Det er elektronisk innsprøytning i den såvidt jeg har forstått, så kanskje det går å modifisere den ?

KN filter, vil det ha noen effekt i det hele tatt ?

MVH

Ronny

du får kanskje 5hk mer, men det tviler jeg på at du merker! Det fornuftigste du kan gjøre er å bytte bil,hehe! Du kan jo ikke kjøre rundt i en "moped motor" vøttø,hehe

Kjinn å det drææg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får kanskje 5hk mer, men det tviler jeg på at du merker! Det fornuftigste du kan gjøre er å bytte bil,hehe! Du kan jo ikke kjøre rundt i en "moped motor" vøttø,hehe

Hehe, det har du nå helt rett i...

Kan ikke si jeg er så fornøyd med ytelsene på den bilen, men den er kjekk å ha her i nord på vinterstid :-)

Det er ihvertfall en fattig trøst at den bruker like mye bensin som en M5 når man begynner å gi litt gass.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

om du har en 1,6 er det nok en 4a-fe motor? Om det er det, er det en smal sak å bytte til 4a-ge som du fikk i mr2 (aw11), corolla gt, celica, og noen andre modeller. Det er en bedre motor å trimme på, blandt annet pga bedre innmat i blokka, og annen topp. Du fik også originale kompressor-utgaver av disse motorene. Motorkoden er 4a-gze. De gir fra 165 hk. Dette er en motor som er basert på den samme blokka som du har i din bil, og derfor er ledningsnettet den største jobben. Selve motorbyttet er enkelt :) I den første posten her, har jeg listet opp en del informasjon om de motoralternativene du har, om du skal trimme.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=76807

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tror det blir å koste litt smackers, litt mer enn hva jeg er villig til å betale, så jeg har bestemt meg for å selge Toyota'n å heller prøve noe annet.

Så hvis noen har erfaringer med Seat Toledo, eller har noe annet nyttig å tilføye kan dere komme med det her :

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=119614

Lenke til kommentar
Del på andre sider