Gå til innhold

engine swap.. 1.8i gl -> gti

Ranger emnet

smartpnts

Anbefalte innlegg

sett litt igjennom tråder her nå men står så hulter til bulter. :D

Har nok vært oppe en del ganger før, men ombygging fra 1.8i gl til gti 8v i en 90mod golf, hva må til da..

skiver bak ?

større skiver ?

ledningsnett ?

understell ?

girkasse ?

Er jo monoinjection i nå så må vel byttes noe der å..

på forhånd takk. :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha, bakstilling av gti, bremserør, begge bensinpumpene(inni tanken og under) samt bensinrør..

andre skiver fremme (gti)

ledningsnett (er egentlig enklest å bare bytte alt mens du driver på (inkl inne i bilen,, det måtte jeg)

for deg ahdde det vært enklest å bare ta hele forstilling av delebilen og satt over.. da kommer jo alt med

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil tro du kan få det billigere om du drar i høggern å skravler litt med dem.. jeg krangla meg til 4K.. da kunne jeg ta alt under bilen, og under panseret.. + ledningsnett da.. :)

om du gjør som jeg sa.. er det ikke mange skruene fremme du trenger å skru løs.. så kan du dra unna hele forstilling med motor, girkasse osv.. da blir det jo bare å skru det oppi på den bilen du skal bruke.. samtidig mens du slipper å kjøpe litt her og der.. for det har tendens til å bli mye dyrere..

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det var jo ikke så ille da.var vel kanskje større greier du var å henta også..

Får plukke ei høne med høggern i morgen. bare å få plukka ut den gamle motoren nå så er man på G.. 16v blir vel endel dyrere uansett...

å hive i noe greenstuff rundt om blir vel like godkjent :D koster jo ikke så gæli mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider