Gå til innhold

Salgsverdi på 1987 244GL Jubileum 2.3? Noen som vet?

Ranger emnet


stand-jo

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig skaffet meg en Volvo 244GL Jubileum. Dette er samme bil som på tråden 240 Åkerbil "Onkel Blå Edition" http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=116152. Men først idag ar jeg fått en ordentlig kikk på den, og det viser seg å være en 244GL Jubileum, ikke en 240... :D hehe. Vet ikke helt hvor forskjellen ligger...

 

Uansett. Dette er en bil jeg skal shine opp litt å selge senere.

 

Er det noen her (som forhåpentligvis kjenner denne bilen bedre en meg!) som vet litt om denne bilen? Hva tror dere ca. salgspris er på en sånn? Finner ingen 244 Jubileum av de 33 244ene som ligger på autodb... Skulle gjerne hatt en liten antydning av verdien fra de som kjenner bilene best. :)

 

På forhånd takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nylig skaffet meg en Volvo 244GL Jubileum. Dette er samme bil som på tråden 240 Åkerbil "Onkel Blå Edition" http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=116152. Men først idag ar jeg fått en ordentlig kikk på den, og det viser seg å være en 244GL Jubileum, ikke en 240... :D hehe. Vet ikke helt hvor forskjellen ligger...

 

Uansett. Dette er en bil jeg skal shine opp litt å selge senere.

 

Er det noen her (som forhåpentligvis kjenner denne bilen bedre en meg!) som vet litt om denne bilen? Hva tror dere ca. salgspris er på en sånn? Finner ingen 244 Jubileum av de 33 244ene som ligger på autodb... Skulle gjerne hatt en liten antydning av verdien fra de som kjenner bilene best. :)

 

På forhånd takk for svar! :)

 

kommer helt an på vilken stand den er i motor og videre

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 87-modell er vel typisk blant dem som ligger lavest i pris. Den er ikke gammel nok til å begynne å bli sjelden, og prisnivået nyter heller ikke godt av at det er av de aller "siste og beste" modellene. K-motor, hvis det er det, skulle vanligvis heller ikke trekke oppover...

 

Tilstanden blir nok det avgjørende. Hvis bilen er tydelig velbrukt, med til dels betydelige mangler som må ordnes, kan sikkert 2.000 kr, som foreslått lengre opp, være sannsynlig... Er bilen "relativt strøken", med "moderat" km-stand, bør 15.000 eller noe slikt være mulig.

 

Det med "jubileum" er jeg usikker på - men jeg tviler på at det er all verdens forskjell. Har bilen muligens helsvart grill og tilhørende ytre dekor? Er den velutstyrt?

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med "jubileum" er jeg usikker på - men jeg tviler på at det er all verdens forskjell. Har bilen muligens helsvart grill og tilhørende ytre dekor? Er den velutstyrt?

 

Sån ser/så min jubeleums utgave ut når jeg fikk den. du ser den røde og grå stripa nederst på døra der som går langs hele sia på bilen. Ellers er den lik vanlig 87 mod. så vidt jeg vet

CIMG1248.jpg

 

Med tanke på pris så ga jeg 20 000 og den hadde gått 168 000. Den var strøken inni og nesten ikke no synlig rust. (var seff no under lista på kanalen fant jeg ut:P) Synes nå det kanskje var litt mye, særlig når jeg fant ut i vinter at det han selgern mente med motorvarmer var no resirkulering av eksosen for og få motoren fort varm eller no:S

'87 240 B230ET Godbil'n

'86 240 B230A Vinterbil/Automat-Pelle

'62 Felt B18 Camoblå/Dødsfella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen bilder av min...

 

000_0730.jpg

 

000_0732.jpg

 

000_0731.jpg

 

000_0738.jpg

 

000_0737.jpg

 

000_0736.jpg

 

Forgassermotoren er knallfin, trenger bare nytt batteri... :D Har vært eid av en eldre kar. Mangler girkule. Null stereo. (Med mindre èn enkelt Xplod høytaler kan regnes som stereo...) Svært matt i lakken, må rubbes\poleres eller fikses på en annen måte. Panseret må jeg rette litt. Begge framskjermene må jeg rette litt på. Kun èn rustflekk av betydning, og det er litt overflaterust på ene stolpen bak. Ellers fin. Innvendig så blir interiøret som nytt etter litt montering og rengjøring, null slitasje. Bilen må også inn til EU godkjenning.

 

Og, jeg er klar over at det er masse rot i bilen på bildene... :lol Har ryddet ut alt rotet idag... ;)

 

Litt merkelig at det står 240 bak på bilen, men på ALLE papirer, så står det 244...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den må inn på eu blir det et stort minus, om du ikke har tenkt å gjøre det først?

Står uansett 240 på alle i 200 serien fra og med 83.

At det mangler jubileumsstripene på ene skjermen trekker også ned på helhetsinntrykket, sett på nye, eller fjern alle.

Burde også få på frontleppa under støtfangeren foran.

 

Fikser du opp alt dette + det du selv har nevnt, ville jeg ikke håpet på over 10k.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

med tanke på hvordan bilen ser ut på bilene så max 5k. kan hende du er heldig om ingen fra bilforumet kommer og ser på den.

jeg tenkte det samme :P

 

slike bilder viser man helst etter bilen er ferdig, for å vise hva man begynte med :P

 

ellers: trenger ny skjerm, skilter, høyttaler i venstre dør, ut med rotet på gulvet, rydd bagasjerommet, fjern stickeren på bagasjelukenfuks opp dekoren (som maxis sier), lakk gummilistene med feks. vinyllakk elns., fjern tusenmeterene og sparkle igjen hullene (så må du lakke den også sort).

 

slik den står nå, ville jeg ikke gitt 5.000kr engang.

greit nok, kan være den er fin teknisk, men den har ikke noe utstyr som jeg kan se (ser at den ikke har servo bla.a.).

 

jeg er heller ikke noe fan av de dekorstripene, eller forøvrig de 86'-> listene på dørene.

 

for all del, du får den i finfinstand for 1000-2000kr, om du bruker pengene rett. men, ja.. den har ikke skilter, den er fra "vanlig årgang" og det er 4 dører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med litt puss og enkle utskiftninger kan det være håp om noen lapper i fortjeneste, men noe toppeksemplar ser det ærlig talt ikke ut som på disse bildene. Men: Lite kan gjøre mye i visse tilfeller.

 

Betegnelsene 244/245 finnes nok i chassisnr osv for å skille mellom karosseritypene, men som egentlig "salgsbetegnelse" heter det 244 bare opp til og med årsmodell 1982.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er servo på den ja...

 

Slik som jeg ser det, så er bilen ett dass. Men får jeg skilt på den så får jeg kanskje byttet den inn i en Merce 190 delebil... Men det hadde vært intressant å sett hva man kunne fått av cash for den, når den var i topp stand... :) Har null forventinger, i om med at jeg selv ga 1500 og en gammel PC for den, pruta ned fra 4000... :P hehe.

 

Foresten så ble bildene tatt dagen jeg var å så på den, nå er den vaska utvendig, støvsugd å rydda innvendig... Ser ikke fullt så jævlig ut lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår