Gå til innhold

Kjøpe avregistrert bil. Blir det omreg. avgift?

Ranger emnet

Mentos

Anbefalte innlegg

Har en superdeal på delebil og tenkte å slå til.

Er bare det at bilen er svenskregistrert sånn som den er nå, ufortollet inn i Norge. Må bilen omregistreres hvis jeg bare skal kjøpe den som delebil? Hvis jeg ikke omregistrerer den, får jeg da noe tilbake på høgger'n (i sverige)?

Og hvis jeg skal omregistrere den, må jeg da og fortolle den inn i Norge? Det koster jo.. noen kroner...

- 2004 Nissan Almera 1.8 Tekna

x 1992 Nissan Sunny 1.6 SLX (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du regge den, koster det penger.

Har du ikke kvittering på 6 tusen eller lavere, må du betale moms på beløpet over (hvis du stopper i tollen (husk også 24t regelen)).

Det gjelder delebil.

Høgger'n i Sverige kan du vel sikkert få bedre svar fra selger om.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må stoppe på rød sone og fortolle bilen. Hvis du ikke kommer innenfor den regelen nissan_s13 nevner. Det vil i praksis si at du må betale moms på kjøpesummen + fraktkostnader. Hvis du unnlater dette, så er det å betrakte som smugling. Om det er verdt risikoen får du avgjøre selv.

Du trenger ikke å registrere bilen, den skal jo ikke på veien i Norge.

En ting til: Hvis du blir tatt i å kjøre utenlandsregistert bil i Norge, så vanker det bøter med 4 nuller bakerst.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen står i norge men er ikke fortollet enda. Tenkte bare å rive av skiltene og stashe bilen i garasjen og la den stå der og være donor.

Hvordan er reglene for prøveskilter på chassisnr, og hvor mye koster det? Hadde vært bedre det enn bilhenger! (litt mer økonomisk)

- 2004 Nissan Almera 1.8 Tekna

x 1992 Nissan Sunny 1.6 SLX (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den ikke er tollet inn engang, kan det vel være litt risky med prøveskilt.

Selv om jeg kanskje har gjort det selv:wonder

Har bare oppgitt chassinr og biltype på biltilsynet, og fått utlevert vanlige prøveskilter.

Står bilen allerede i Norge, ville jeg bare ribbet den og slengt resten på dynga.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope du trenger ikke betale.. ikke så lenge du bare skal bruke den som delebil, og ikke registrere den, du trenger jo ikke vognkort på den :)

og i tollen, er det bare å si at du fikk den... men da må du nesten avtale med forrige eier at han skal være med på det liksom, før tull/toll klasker deg i skallen med bøter osv :S

85mod toyota lc lj70 33"

Lenke til kommentar
Del på andre sider