Gå til innhold

VAARM motor...Hva kan være galt?

Ranger emnet

tomzern

Anbefalte innlegg

Hei!

Er den "stolte" eier av en 85-modell polo coupe 1,3...

Nå har det seg slik at motoren blir veldig varm, temperaturmåleren står NESTEN på fullt, men allikevel går ikke vifta...

Har skiftet kjølevannstermostat og termostatgiver til vifta nettopp, men den er fortsatt veldig varm, og vifta har ikke gått...

Etter hvert begynner det å dampe fra radiatoren. ikke mye, men litt, og fortsatt ikke noe vifte..

Det kan da ikke være sånn? Hva kan være galt?

Mvh Tomzern

Nissan 200SX S13 white edition

[sIGPIC][/sIGPIC]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er den "stolte" eier av en 85-modell polo coupe 1,3...

Nå har det seg slik at motoren blir veldig varm, temperaturmåleren står NESTEN på fullt, men allikevel går ikke vifta...

Har skiftet kjølevannstermostat og termostatgiver til vifta nettopp, men den er fortsatt veldig varm, og vifta har ikke gått...

Etter hvert begynner det å dampe fra radiatoren. ikke mye, men litt, og fortsatt ikke noe vifte..

Det kan da ikke være sånn? Hva kan være galt?

Mvh Tomzern

hørst ut som om vifta di er gåen...

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg vært ute og sjekka, og vifta er i orden...Den gikk når jeg kortslutta termostatledningene...Jeg kjørte en liten tur og oppdaga blårøyk bak bilen..OUCH!

Kjørte hjem og åpna oljepåfyllingslokket og det kom damp ut...Så også antydninger til grå olje på undersiden av lokket...

aner jeg en liten overhaling av toppen her? Som å planslipe, bytte pakning osv.?

Om noen har billig topp til meg så skrik ut=)

Forresten noen som aner hva en "ny" topp vil koste på høggern sånn ca.?

Mvh Tomzern

[sIGPIC][/sIGPIC]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksosen lukter unormalt ja, og jeg mister kjølevann...Må etterfylles ganske ofte...Som sagt er det også gråaktig farge på oljen...

Jeg og en kompis skal ta av toppen og plane den, samt gå over ventiler og slikt...Så håper jeg for guds skyld at det blir bra etter det, for nå har det faen meg vært mye kødd med denna bilen!!

Takk for svar, mvh

Tomzern

[sIGPIC][/sIGPIC]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå har jeg nettopp fått av toppen med en kompis...Han har tatt den med seg og skal måle, og evt. planslipe den i morra...Det første stempelet var det fullt av frostveske på, og de tre andre var svartsota, så det er tydelig at det er mye varme ute å går her...

Problemet med vifta er jo litt rart da, for vifta går når jeg kobler utenom termostaten...Problemet ligger jo da i sirkulasjonen går jeg ut ifra, siden termostaten som står der er splitter ny, og den slår heller ikke ut...

Mulig tette rørganger no sted?

Mvh Tomzern

[sIGPIC][/sIGPIC]

Lenke til kommentar
Del på andre sider