Gå til innhold

Startproblemer på kald B230F motor.

Ranger emnet


tenacius

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du har tatt diagnose på både tenning og bensin?

 

har du bytta pluggene? evt ledninger, fordelerlokk og rotor i tillegg

 

HAr tatt på begge deler ja, fikk ingen feil. Har ikke bytte plugger eller noen sånne ting, for jeg er helt tom for penger for øyeblikket. Så tenkte heller å spørre her å kanskje få et konkret svar om problemet.

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tennpluggene dine...ser de svarte ut? når problemet ble borte har du gjort noe annerledes enn når du har problemet...evt batterispenning?

 

Tennpluggene er: hvite/gyllebrune. Nei har ikke gjort noe annerledes.. Batteriet er nesten nytt.

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg ha gjort;

 

1. Sjekka tenninga; Napp ut en plugg, legg den til gods og be en eller annen dra motoren på starteren og se etter gnist..

 

2. Du har et bensinleveranse-problem. Under innsuget er det en egen lysegrønn kontakt og dyse, dette er kaldstartsdysa. Prøv funksjonskontrollen via diode-blink-boksen, og hør at denne virker. Mener det skal komme en "tikke" lyd samtidig som dysene tikker i tur og orden.

Denne "injectoren" under innuget dusjer en del bensin inn i innsuget ved kald motor, nesten likt som Choke på en forgasserbil.. :)

 

3. Prøvd å nappe ut pluggen til Temperatur-føleren til hjernen og sjekka om det fyrer da. Jeg mener hjernen da vil tro at bilen er kald, og vil sette seg i "nød-modus" med rik/kald blandig så du kommer deg hjem.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville jeg ha gjort;

 

1. Sjekka tenninga; Napp ut en plugg, legg den til gods og be en eller annen dra motoren på starteren og se etter gnist..

 

2. Du har et bensinleveranse-problem. Under innsuget er det en egen lysegrønn kontakt og dyse, dette er kaldstartsdysa. Prøv funksjonskontrollen via diode-blink-boksen, og hør at denne virker. Mener det skal komme en "tikke" lyd samtidig som dysene tikker i tur og orden.

Denne "injectoren" under innuget dusjer en del bensin inn i innsuget ved kald motor, nesten likt som Choke på en forgasserbil.. :)

 

3. Prøvd å nappe ut pluggen til Temperatur-føleren til hjernen og sjekka om det fyrer da. Jeg mener hjernen da vil tro at bilen er kald, og vil sette seg i "nød-modus" med rik/kald blandig så du kommer deg hjem.

 

Takker for gode tips.. :thanks Skal ut å sjekke med en gang bilen er kald.. :)

 

Edit: Hvilket hull skal jeg bruke på "diode-blink-boksen" når jeg sjekker dette?

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennpluggene er: hvite/gyllebrune. Nei har ikke gjort noe annerledes.. Batteriet er nesten nytt.

 

 

Ta å mål tempsensor og sjekk mot ohm-verdier test en gang før start og en gang rett etter kjøring. være lurt å måle batterispenninga. Kan lures av mangt, men har du målt så vet du hva den er god for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du velger å måle temp-sensoren, så må du måle den med firkantet tilkobling, fannt ikke prosedyren for å sjekke komponentene nå desværre... står i haynes-håndboka :) Men, mener det er å sette den i nr 2, og trykke 3 ganger på knappen, også kommer prosessen til å starte. Først starter dysene, så går tomgangs-ventilen, også kaldstarts-dysa.

 

Når du vil at det hele skal stoppe, skru av tenningen, og ta ut pluggen av nr 2.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår