Gå til innhold

Startproblemer på kald B230F motor.

Ranger emnet

tenacius

Anbefalte innlegg

Har gjort ett lite fremskritt nå. Tar bort releet til bensinpumpa og kortslutter 2 pinner, da begynner bensinpumpa å kjøre, så lar jeg den stå litt sånn. Tar bort ledningene og setter i releet fort og starter. Da kommer den med en gang. Hvordan kan dette ha seg? :S

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du velger å måle temp-sensoren, så må du måle den med firkantet tilkobling, fannt ikke prosedyren for å sjekke komponentene nå desværre... står i haynes-håndboka :) Men, mener det er å sette den i nr 2, og trykke 3 ganger på knappen, også kommer prosessen til å starte. Først starter dysene, så går tomgangs-ventilen, også kaldstarts-dysa.

Når du vil at det hele skal stoppe, skru av tenningen, og ta ut pluggen av nr 2.

Prøvde dette nå. Alle tre gir lyd ifra seg...

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er noe drit altså.. har en B230F (88) som ikke går i det hele tatt.. alt er OK men opner ikke på dysene.. byttet det meste å målt fram det meste(trudde jeg vertfall)

så nå ble jeg så forbanna så gikk å kjøpte meg..jaa..kremt en bayer.. så får se om den blir sur nå å vil starte snart.. hehe..

har skaffet koplingskjemaer til disse motorene da vis kansje vil atte jeg skal scanne inn på pcen noen sider?

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort ett lite fremskritt nå. Tar bort releet til bensinpumpa og kortslutter 2 pinner, da begynner bensinpumpa å kjøre, så lar jeg den stå litt sånn. Tar bort ledningene og setter i releet fort og starter. Da kommer den med en gang. Hvordan kan dette ha seg? :S

Kan være releet som er dårlig.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde dette nå. Alle tre gir lyd ifra seg...

da skal alle de komponentene være i orden. ref bensinpumpa du snakker om, kan nok være rellèet som sliter, men siden det virker når motoren er varm begynner det å skurre for meg hvertfal. Er rellèet fucked, skal motor-temp ha lite å si om det fungerer eller ikke, den styres jo tross alt av hjernen... men, det er et rimelig forsøkå bytte rellè.. selv om det koster litt.

B230F-motorer er fine motorer det! Man må bare ikke se på det som en "enkel volvomotor". Trur ikke du finner volvo-motorer som orginalt går lengere enn F'en :) Kjenner en som har gått 670 000 nå, men han varva 5200rpm her for 3 mnd'er siden... da røyk veiva fikk jeg høre:op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 years later...

Heisann! Har det samme problemet på min Volvo 740 1990 mod nå. B230F der også.. Hjelpepumpen i tanken fungerer, den under bilen fungerer.

Har gjort et forsøk med og skifte tempsensor til hjernen uten hell (denne var ikke ny)

Bilen nekter å starte når det er kaldt, må kinne til batteriet er tomt og vel så det.. Men tar jeg startkabler til hjelp så kommer den etter en stund :-P Da går den i 2 sekunder, for så og stoppe igjen.. Og jeg kan bare drømme om og gi gass, for da stopper den med en gang..

Den må liksom få tid til å stå og godgjøre seg :-P

Men kommer med en gang den er varm..

Fant du/dere noen løsning på dette? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider