Gå til innhold

Forskjell på GL og GTI blokk!?

Ranger emnet


blixern

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en GTI 1.8 motor hvor veiv å rådelager er slitt (vet ikke eksakt feil ennå)

 

Har fått tak i en GL 1.8 forgasser motor som funker fint, å lurte på hva jeg må skifte for å bygge om motoren til GTI, har hørt GL motorn har mindre komprensjon enn GTI motorn. Er det i stemplene forskjellen sitter?

Hadde tenkt å bare sette GTI toppen over på GL blokka men vis det bli mindre komprensjon så er ikke det så akutelt.

 

Kansje best å bruke veiva fra GL blokka å kjøpe nye råder å montere i GTI motorn?

 

Noen erfaringer ? Tips ? Noen som har gjort dette før?

 

Legger ved ett bilde av bilen, prosjekte.

DSCF0033.JPG

 

:rolleyes:

1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna)

1x Raddo prosjekt

1x Polo 1977 (retro bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

var mye sparkel der gitt =)

 

og ja.. hva motorkode er det?

 

en gti 8v 86 (EV) og en gli 88 (GX) har henholdsvis 10:1 i komp og 9:1 i komp.. og 112 hk og 90 hk.

 

begge har k-jetronic, mens den ene har katalysator.

 

innvendig vet jeg ikke hva forskjellen ligger i.. vet ikke hvor de har valgt å plassere komp-forskjellen, stempler, pakning?

 

kanskje etka vet.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er litt sparkel :)

Men så har jeg aldri gjort en bakluke "clean" før heller så,

men har IKKE bare sparkla, er ett lag med sparkel for å få alt rett.

 

Men men.... Første prosjekt så det får så være... :rolleyes:

1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna)

1x Raddo prosjekt

1x Polo 1977 (retro bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en gti 8v 86 (EV) og en gli 88 (GX) har henholdsvis 10:1 i komp og 9:1 i komp.. og 112 hk og 90 hk.

 

Det er en 85modell , tror nok det er en EV, samme innsprut som står i golf 1 å slikt... 112hk

 

innvendig vet jeg ikke hva forskjellen ligger i.. vet ikke hvor de har valgt å plassere komp-forskjellen, stempler, pakning?

 

Hm ja...mulig jeg bare setter over veiva fra den GL motorn på min GTI motor...vet det går, men da den GL motorn har gått en del mindre vet jeg ikke hva som er lurt.

GL motorn kommer fra en 86mod ,tror jeg. sånn forgasser motor.

1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna)

1x Raddo prosjekt

1x Polo 1977 (retro bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiva er vel lik, slaglengden er såfall lik på 90 og 112. Men om rådene er like vet jeg ikke, mest sannsynlig siden råderatioen bør være lik ved likt slag.

 

Riv motorene og se, bytt alle lager mens du er i gang. Bare kjekt med litt motorskruing. :) (mye kjekkere enn sparkel)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riv motorene og se, bytt alle lager mens du er i gang. Bare kjekt med litt motorskruing. (mye kjekkere enn sparkel)

 

Ja blir nok å gjøre det ja... Får bruke GTI blokka å stemplene.

Bør jeg hone blokka?

Vis jeg ikke skulle sparkla litt på den bilen hadde den blitt rå stygg når lakken kommer på, er noen små bungler...så... thats the way its goes.

 

 

 

Brandtenborg Har du fler bilder av Golf prosjektet ditt eller?

 

Jepp som Jonte sa; http://home.no.net/moblix/golfgti/ , men er ikke nå intresangt....bare bilder av ett golf karosseri ;)

 

 

Vis noen skulle trenge, så selger jeg den 1.8 toppen med forgasser...å det som skulle være..

1x Audi A4 TQ (blod senka å små tuna)

1x Raddo prosjekt

1x Polo 1977 (retro bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår