Gå til innhold

hjelp til bygg av basskasse

Ranger emnet

zumman

Anbefalte innlegg

noen som har noen bra forslag til mål på basskasse her?

anlegg:

2x pioneer 12"

profile california 2000AP

pioneer 960mp

bil golf 2

musikk smak. alt, men vil ikke bare ha sånn buldre bass.. stram klar og fin.. :) kassa kan ikke være breiere enn 90cm... har 16mm mdf plater, så tenkte på og legge det dobbelt..

hva bær brukes til demping inni?..

takker for forslag og erfaringer! :)

95mod Audi s6 2.2t

85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sakt så er det en egen tråd på dette forumet som har til hensikt å hjelpe folk til å bygge kasse til ementet/elementene sine.

last ned dette programmet her: http://www.linearteam.dk/default.aspx?pageid=winisdpro

man fyller rett og slett inn fakta om elementet i en liste så regner dette programmet enkelt ut hvor stor kassen skal være....

det er også en stor liste som det allerede ligger fakta om mange elementer i dette programmet.

Vw passelat 1,8 1999 mod

Kenwood, Pioneer, Focal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

last ned dette programmet her: http://www.linearteam.dk/default.aspx?pageid=winisdpro

man fyller rett og slett inn fakta om elementet i en liste så regner dette programmet enkelt ut hvor stor kassen skal være....

Lol, jeg ser for meg fyren som laster ned bil OG henger med materialer til basskasse som programmet "regnet ut".

Slike programmer er nærmest null verdt om man ikke vet hva man driver med.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vet hvor stor kasse du skal ha, er jo slike programmer veldig fine til å få nøyaktige mål på kassen. Altså byggebeskrivelser.. Hadde ett slikt program i tiden der jeg fikk ut nøyaktige mål på alle sidene av kassen. Bra spilte det også

For all del, programmet er fint det.

Men i noen tilfeller vil den foreslå en kasse på kanskje 760 liter når elementet kan spille bra i en kasse på 80 liter.

Det er noe med å vite hva som skjer når du forandrer parametrene.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefalt volum på di er vel da fra produsent oppgitt til og være 42.5l per subber... i lukket kasse... jeg har vel egentlig ingen erfaringer.. annet enn at den første jeg har laga spiller rææva.. kan jo da og ha noe med at jeg ikke har tjukkere materiale enn 16mm.. har to kasser på 42l...

95mod Audi s6 2.2t

85mod Golf 2 Cl ombygd til GTI 8V

Lenke til kommentar
Del på andre sider