Gå til innhold

Varm corrado G60

Ranger emnet


Zeerocool

Anbefalte innlegg

Hei!

Var ute å kjørte i dag og var innom et parkeringshus, da jeg skulle dra derfra ville ikke bilen starte. Alt av strøm var ok, men fikk ingen respons på starteren når jeg vrei rundt nøkkelen. Virka som om innslaget slo inn. Da jeg åpnet panseret, oppdaget jeg at radiatorvifta gikk. Jeg lot bilen stå en stund å kjøle seg ned, før jeg prøvde igjen, da starta den. Da jeg kjørte viste tempen ca. 100grader og den gikk ned til 90 grader da vi kom ut av bykjernen og over på litt mer landeveiskjøring. Hva kan forårsake dette? og er det noen form for sperre når bilen er for varm, siden den ikke ville starte? Jeg hadde forøvrig mer enn nok kjøleveske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ganske sikker på at det ikke finnes noe som forhindrer starteren fra å slå inn selv om motoren er varm. Hvis du hørte startreléet slå inn uten at starteren gikk og du hadde nok spenning på batteriet ville jeg gjetta på at starteren din er dårlig. Det er også mulig at batteriet ditt er dårlig slik at starteren og vifta ikke kan gå samtidlig.

 

Forøvrig er det helt normalt å ha en oljetemperatur på 100 grader ved bykjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det ikke finnes noe som forhindrer starteren fra å slå inn selv om motoren er varm. Hvis du hørte startreléet slå inn uten at starteren gikk og du hadde nok spenning på batteriet ville jeg gjetta på at starteren din er dårlig. Det er også mulig at batteriet ditt er dårlig slik at starteren og vifta ikke kan gå samtidlig.

 

Forøvrig er det helt normalt å ha en oljetemperatur på 100 grader ved bykjøring.

 

Hm, skal sjekke batteri. Starteren tror jeg ikke det er, for den funker finfint ellers. Oljetempen ligger på 94-96 grader, det var kjøleveska som lå på 100grader, og det gjør den hver gang jeg kjører nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjølevæske temp. på 100 grader er vel muligens noe varmt ja.. kankskje du burde renske radiatoren din?

 

Hvis starteren din ikke gikk rundt, og at du bare hørte det klikka i innslaget på starteren, så er det nok innslaget på starteren din som begynner å bli dårlig. Jeg hadde det samme problemet på golfen min før. Når motoren var god og varm etter å ha kjørt langt for eks. så gikk ikke starteren rundt.. Måtte da la den kjøle seg ned før den fungerte igjen..

1991 Golf cabriolet G60

1991 Passat syncro G60

1963 VW boble GERMAN LOOKER prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjølevæske temp. på 100 grader er vel muligens noe varmt ja.. kankskje du burde renske radiatoren din?

 

Hvis starteren din ikke gikk rundt, og at du bare hørte det klikka i innslaget på starteren, så er det nok innslaget på starteren din som begynner å bli dårlig. Jeg hadde det samme problemet på golfen min før. Når motoren var god og varm etter å ha kjørt langt for eks. så gikk ikke starteren rundt.. Måtte da la den kjøle seg ned før den fungerte igjen..

 

Må hele startern byttes da eller? Og hvordan renser jeg radiatoren på enkleste og beste måte? kan jeg bruke dette?

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=823&iItemId=82893

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=823&iItemId=82895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radiatoren kan du bare spyle igjennom eller no..

 

Er nok enklest å bytte hele starteren, vet ikke helt hvor mye et nytt innslag koster jeg...?

 

Ok. Sjekket opp prisen på ny starter hos mekonomen, de skulle jo ha i overkant av 2500,- for en startmotor!! :eek:

Må bli brukt på meg da i alle fall... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Sjekket opp prisen på ny starter hos mekonomen, de skulle jo ha i overkant av 2500,- for en startmotor!! :eek:

Må bli brukt på meg da i alle fall... :(

 

Er den lik andre Golfer, så koster den ca 1200,- på Krogslund

 

http://www.krogslund.no/html/m61.htm

 

G60 har dog samme svinghjul str som VR6 og de koster litt over 1400,-

 

http://www.krogslund.no/html/m510.htm#07

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suverent, avfetting har jeg stående, så da skal det vel bli rent og pent ;)

Jeg må vel ut med radiatoren for å få den skikkelig ren..?

 

ja det er vel lettere og komme til registret ordentlig.. husk ikke bruk så mye trykk når du vasker det da! ;) men det sier jo nesten seg selv! :D

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den gamle corradoen min hadde jeg problemer med varme. Vifta blåste den varme luften feil vei, kunne jo vært noe å sjekke opp det også kanskje. Var bare å dra ut strømmen til vifta og sette den inn andre vei. (snu den på en måte) - Er jo fort gjort å få satt den feil vei om man har vært nedi der og rotet litt.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den gamle corradoen min hadde jeg problemer med varme. Vifta blåste den varme luften feil vei, kunne jo vært noe å sjekke opp det også kanskje. Var bare å dra ut strømmen til vifta og sette den inn andre vei. (snu den på en måte) - Er jo fort gjort å få satt den feil vei om man har vært nedi der og rotet litt.

Da skal det også sjekkes ut ;) Takk for tipset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår