Gå til innhold

Varm corrado G60

Ranger emnet


Zeerocool

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

min kjører på 70 grader. vanlige biler ligger på 70-90 grader, men ligger du noe særlig over 100 så koker motoren.

 

ja, min ligger vel oppunder 100grader da vil jeg tro, for den koker ikke, men er veldig varm. Vifta går når jeg stopper. Men den går ned til ca. 90 når jeg kjører på litt mer landekjøring, altså lengre strekninger uten stans (ikke kø-kjøring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finker ikke trinn 1 på vifte hastighet da eller siden den går så varmt?

Var usikker på hvordan motoren min ville reagere på turbo så la opp bryter på trinn 2 på vifta inn i cupeen jeg så setter den på innenfra da den blir litt varm selv om dette til vanelig ikke skal vere nødvendig...

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sålenge kjølevæsken er under trykk så klarer den ca 120-130 grader før den koker..

 

Ja, bilen ligger nok på oppimot 110grader. I dag var det brukbart varmt i Trondheim (mellom 20-25 grader) og da jeg kjørte i sentrum (altså bykjøring) lå kjølevesketempen på 110grader og olje på 102 grader på det meste, men ikke noe problem ellers, alt funker fint. Men det er når jeg da kommer frem dit jeg skal, parkerer bilen, slår av tenninga og blir borte i 2-3timer (bilen står i sola) at problemene starter. Jeg setter meg inn i bilen, vrir om tenninga og det er helt dødt, eller det vil si alle lamper og elektriske ting funker (altså det er strøm) og innslaget på startern kobler inn; "klikk". Jeg gir etterhvert opp og venter til solen blir lavere og temperaturen ute likeså. Jeg setter meg nok en gang i bilen og vrir om tenninga, og bilen starter som et skudd. Altså, etter mine konklusjoner, så er det varmen som gjør at jeg ikke får start, hvordan er det mulig hvis det ikke er noe form for sperre? En jeg kjenner snakket om at han hadde vært borti et lignende problem før, og at det da var en ledning (mulig med en føler av noe slag) som ikke var helt god når det ble varmt i været......? Noen med flere gode forslag? helpme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når starteren gir ett "Klikk" tryder det på ødelagt innslag. Det blir verre og verre. Prøvd å rulle bilen igang når dette skjer?

 

Har ikke prøvd å rullet den i gang nei, siden jeg har vært alene i bilen når det har skjedd. I dag var jeg nede i garasjen og sjekket ut litt. Vifta går som den skal og slår inn på de rette temperaturene (på begge trinn), er meninga at vifta skal dra luft inn og ikke ut...? Ellers så renset jeg batteripolene og alt annet elektrisk som jeg kunne tenke på med sånn elektrorens-spray. Batteriet ladet ved tomgang 13.6volt først og etter rensing, over 14. Skal få renset radiatoren og event. byttet termostat for å se om det funker på varmen, men må vel krype til korset og bytte starter også etterhvert. Første gangen bilen gikk varm og ikke startet, da prøvde vi med startkabler og da startet den med en gang, men var ikke sikker på om det var det som gjorde det, eller om den hadde blitt kald igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 grader på kjølevannet er helt normalt i sommervarmen. Lå stabilt på 90 i vinter, nå rett over 100 (Var 25grader)

 

Men problemet er at når jeg ruller rundt i tralla, med Albino superstars eller Selbekk personlig på stereoen, så kryper nåla over 100grader og ofte opp på 110, og det tar ikke lange stunden fra jeg starter å kjøre til den kryper opp ;) Men kan jo bare være at musikken er så hot...eller hva? :respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å oppdatere litt her, så etter at jeg rensa batteripolene, så virker starteren til å funke fint. Har i alle fall ikke hatt noe problem i ettertid. Bytter startern alikavel jeg da, for sikkerhetsskyld ;)

Hadde forøvrig noe problemer med at bilen gikk dårlig, for så å plutselig gå normalt igjen, trykka gasspedalen i bånn og ingenting skjedde i 5-6sek, så plutselig tok den. Trodde det kunne være Lambdasonden først, men fant ut at det kun var den ene pluggledning som hadde løsna fra hylsa som sitter rundt pluggen liksom (sikkert dårlig kontakt), så tok av ledningen og fikk klemt sammen festet litt og putta den tilbake i hylsa så den satt bra. Har ikke hatt problemet siden. Når det gjelder temperaturen på bilen, så har det vært kjølig i trøndelag i dag og er meldt det fremover, så avventer akkurat det, men har gått til innkjøp av ny termostat. Fikk forøvrig også ladehjul, oljetrykkslange og bredreim i posten i dag fra England, 500,-, done deal! :thumb Så nå blir det power igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår