Gå til innhold

Noen som har gode priser på plexiglass?

Ranger emnet

Thjoms

Anbefalte innlegg

har letet etter det jeg og... eneste platen jeg har fått tak i er fra en vindskjerm til en båt som naboen skulle kaste :D sotet og greier... litt tøft... ligger over forsterkerne i "ekstradekk" rommet i bagasjerommet i stationwagonen :D

eneste plassen jeg har sett det er på clas-ohlson... men tror de bare selger ganske tynne plater...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor plexi?

Glass er mye mer ripebestandig og billigere.

Og ikke minst lettere å få tak i!:thumb

Mvh

Dag Johansen

Men dog ikke så lett å jobbe med. Plexiplata kan jo skjæres ut med stikksag, det tror jeg ikke lar seg gjøre med vanlig glass. desutten kan glass fort sprekke å knuses om man slenger inn en koffert i bagasjen. Fikk ikke en ripe heller på plexiplata jeg brukte i bagasjen på min civic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor plexi?

Glass er mye mer ripebestandig og billigere.

Og ikke minst lettere å få tak i!:thumb

Mvh

Dag Johansen

Men dog ikke så lett å jobbe med. Plexiplata kan jo skjæres ut med stikksag, det tror jeg ikke lar seg gjøre med vanlig glass. desutten kan glass fort sprekke å knuses om man slenger inn en koffert i bagasjen. Fikk ikke en ripe heller på plexiplata jeg brukte i bagasjen på min civic. Byggmaker og ellers byggforhandlere har garantert plexi, og om ikke skaffer de helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle sagt fra litt før ;) hehe

Ryddet et lager i sist uke. Forsvant veldigt mye plexiglass i kontaineren der :p endel av de var også helt ubrukte.

Tokk bare med et par stykk. Det ene ga jeg vekk og det andre skal jeg ha selv.

Morel - Sinfoni - Kinetik - Evus - Soundstream - Pioneer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt flere nevne dette med "ekte" glass isteden for... Kan forstå hva de mener.. Men om man ikke kjører en sedan ville jeg ungått det... Hvis man er i en ulykke så kan ekte glass bli livsfarlig...(!)

Kan være at jeg er mer hårsår enn andre når det gjelder trafikksikkerhet, slikt kommer gjerne etter trafikkulykker...(?)

Men man får gjøre som man vil...

Jeg ser også argumentet at plexien fort blir ripete.. For det gjør den(!) - hvis man har litt harde/skarpe kanter på det man slenger over...

Dette er på en måte valget man må ta... Hehe...

Søkte opp på gulesider for deg.. Her er det bare å begynne å ringe..

Start med å velge ut landsdel og grip telefonen.. ;)

http://www.gulesider.no/gsi/search.do?sort=1&mode=&linje=1&drill=&tel=&spraak=1&navSort=0&origin=yellow&firma=glassmester&x=0&y=0

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider