Gå til innhold

vw-vegards '91 Golf

Ranger emnet

vw-vegard

Anbefalte innlegg

noen som aner hvorfor speedometeret plutselig slutta å lyse under kjøring? kjørte jo med vanlige lysa på kvelden nå, med "lysbryten" trykka helt inn.. plutselig går lyset bare vekk av seg selv, og da må jeg trykke litt på knappen igjen.. da lyser det i noen sekunder før det blir borte..

hva skjer? blah

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det kun speedometeret?? da er det mest sannsynlig dårlig kontakt på pærane i speedometeret. har dette på golfen min. må slå i dasjbordet for å få lys kvar gang

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er speedometeret ja.. har vært ute det instrumentpanelet før, men aldri speedometer"huset".. lurte på om det kanskje var dårlig kontakt i ledningene som ligger ved bryteren til lyset, ettersom denne var ute og koblet fra når jeg hadde instrumentpanelet ute for en stund tilbake sida..

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss det er brytaren så ville lyset i viftepanelet og brytere slukka og. logisk??

ta å beveg litt på støpsler og kontaktane bak på instrumentpanelet. kan vera at den har løsna litt. men eg er ganske sikker på at dårlig kontakt på pærane. viss det/har vert dårlig kontakt på kontaktane på instrumentpanelet så hadde sikkert blinklys, oljelys osv osv lyst/ikkje lyst.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen med litt peiling kan vel fortelle meg hvordan disse demperne er? noen som har de? selges på ebay for 2300 spenn eksklusiv frakt selvfølgelig, men det er vel svinbillig for FK ? senker 60\40 står det, tror dere det holder ? med 8x15 et 25

60/40 er ikke nok, må få bilen griselav. Minst 80mm forranm'm

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

får vel bumpe denne tråden igjen nå, lønna kommer førstkommende mandag :)

med litt research fant jeg ut at mutters hadde 50% på bridgestone dekk gjennom jobben, så dekk-biten er vel avgjort.. nå er det felgene, men budsjettet blir noe strammere enn antatt pga div regninger osv..

hvis jeg sier at samlet pris på felgene skal være 5000kr (ikke nødvendigvis inkl dekk) , hva slags felger vil dere anbefale ? tenker vel først og fremst på 15 og 16 tommer, gjerne kantfelger.

på forhånd takk :)

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ann http://www.dubmeister.co.uk

ronal_ls.jpg

får jo f.eks Ronal LS LS 7.5x15 et.25 for 396.00£ (ca 4800nkr før frakt og toll.) Er vanskelig å finne kantfelger såpass billig, så lenge man ikke får tak i noe brukt.

Hør med han her, hva han skal ha uten dekk.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=8015827&sid=1aKrc3a7c193691&pos=92&tot=1523&page=4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener å ha lest på forumet her at det ikke var toll på bildeler jeg? mye mulig jeg har blingsa, men tror iallefall en kar her skrev det en gang.. felger må da regnes som bildeler isåfall..

edit; tok en telefon til tollvesenet, var "bare" 25% moms de sku ha og da blir det rundt 1200kr i mva for Ronal LS felgene isåfall..

- 200SX S14a

X 91 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det for spinkelt med 7x15" syns dere? og hva slags dekk evt med slike felger? Eiker Motorshop selger nemlig RH Cup til 998kr felgen, må vel sies å være rimelig..

Personlig så blir det litt for spinkelt for meg. Men det går jo. Må nok kjøre 195-45-15 og det vil se slik ut:

utennavn1ca3.png

blir litt strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider