Gå til innhold

Knust/knukket gul koni demper.

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

Etter å ha merket at bilen oppførte seg underlig samt sporet veldig mye, fant jeg ut at dempern på høyre side foran er helt gåen.

Dvs at man kan ta tak i felgen og rikle den opp og ned, samt frem og tilbake flere cm...

Det forklarer all sporinga, fordi dempern er "løs" og da endrer hjulstillinga seg hele tiden etter hvor dempern står.

Hva i aller heiteste kan dette skyldes? Har aldri skamkjørt bilen eller truffet noe form for humper/huller av farlig art....

Dette må i så tilfelle være reklamasjonsak hos de som solgte koni demperne... For at en "ny" koni demper plutselig skal bli most innvendig etc, det skal ikke skje...

Har mistanke om at selve stanga inni hylsa på dempern er knukket eller noe, fordi det er akkurat som at støtdemperen er "leddet" og deler seg på midten...

Tusen takk for de som måtte komme med kloke svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke bare den mutteren osm holder demperen nede i fjørbeinet som har skrudd seg helt opp da? samme prob som jeg hadde frem til lørdag faktiskt..

Njah da skulle man ikke kunne dra hjulet i alle mulige retninger.... Får ringe å høre med importøren hva de har å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støtdemperen tar faktisk kun opp vertikale krefter etter det jeg vet hvertfal, så jeg ville kikka et par ganger på fôringene i bærearmen+ Hjullager.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeeh....nei. Knekker demperen på en bil med McPherson, så lever hjulet helt fritt.

Sorry, glemte bærekula i bånn :) Blir jo selvsagt liv når støtdemperen ryker da..

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider