Gå til innhold

Hjelp ang. motor og girkasse i golf2!

Ranger emnet

AndersO

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

har "mistet" bakre potten min jeg.. så det bråker litt ja.. men det er faktisk litt god lyd.. turbosus og bromming.. hehe.. kan dra min opp i 160-170 lett.. men da synes jeg synd på motoren.. skulle gjerne hatt ett femtegir der jeg kunne dratt ut litt mere.. er en 80 hk sb motor

Drar min opp i en 140-150 i 4.. så er det over i 5 og drar fint til 160.. max på flatmark en 170.. med litt nedover pressa eg han opp i litt over 180.. :P er vel en 30-35 mer enn det står i boka :P

*alt dette ble utført på testbane * :thumb

- 02 Passat Highline 4-motion 130

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80 @ 4 gir = 2100rpm

80 @ 5 gir = 1700rpm

huska på å teste på turen hjem i dag :)

fikk lyst på slik 4+e kasse jeg nå.. noen som har lyst å kaste en slik etter meg? hehe.. kassen min er sync ringen fra 1 til 2 blitt litt sliten..

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja riktig, sier de alle:op Hehe.

Må huske på at i boka så har de heller ikke målt etter speedometeret da, så vil uansett være en viss misvisning.

Jepp :) Men utover det, så er det speedoen som gjelder i samtaler som dette :) speedoen min viser så nøyaktig som det kan bli, har testa.. :) noe misvisende er alle :)

- 02 Passat Highline 4-motion 130

- 90 Golf Mk2 TD

x 83 Golf Mk1 1.6

x 80 Golf Mk1 1.8 "Delebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk lyst på slik 4+e kasse jeg nå.. noen som har lyst å kaste en slik etter meg? hehe.. kassen min er sync ringen fra 1 til 2 blitt litt sliten..

nå er vel ikke denna kassa så bra for TD biler vil jeg anta.. feil utvekslinger og alt..

tror bilen din blir litt jalla og kjøre egentlig :) hehe

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) Men utover det, så er det speedoen som gjelder i samtaler som dette :) speedoen min viser så nøyaktig som det kan bli, har testa.. :) noe misvisende er alle :)

:) Sant det, men du nevnte at det var 30-35 mer enn i boka, så tenkte jeg bare skulle poengtere det;)

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er vel ikke denna kassa så bra for TD biler vil jeg anta.. feil utvekslinger og alt..

tror bilen din blir litt jalla og kjøre egentlig :) hehe

tja.. kanskje.. ikke vet jeg.. skulle gjerne ønske att jeg kunne dra min litt lengere på girene.. værtfall på første og andre.. Er bare så vidt Turbotrykket kommer opp i 1 bar i andregiret.. noen som veit om en side eller noe som viser hvilke kasser som står på hvilke motorer osv?

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider