Muzaki Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Nå har jeg endelig fått dratt 264'en frem fra snøen. Planen er å ribbe den helt, ta rusta, og sette den i sammen så den blir så nær orginal som mulig. Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 stått en stund eller?? litt mosegrodd ser det ut som... fint at noen faktisk tenker på å beholde karosseriet originalt. ikke bytt hekken,begynner bli svært få slike igjen... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Har vel mer eller mindre stått siden 94 tror jeg... Kjøpte den i fjor jeg. Så den har bare stått en vinter hos meg. Er endel mose rundt omkring ja.. må jo beholde den hekken der :) Må bytte kanaler, hjulbuer og brønner, men ellers ser den ikke så verst ut.. må også få fikset framsetene, så hvis noen vet om noen sorte skinnstoler til overs, så er det bare å si ifra Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvomaster Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 fin bil. men behold ræva på biln Siter Volvo 142 dl Prosjekt Volvo 240 Glt Bruksbilen Volvo 245 Turboo! Opel Ascona b N/A tunded Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 prosjekter om flotte 260er liker jeg :) Gule markeringslyset bak er vel ikke originalt? Pleier vel å være røde?. Uansett, hva er planene videre? Lakkere i samme farge? fungerer motor og drivakslinger? Interiørt? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 prosjekter om flotte 260er liker jeg :)Gule markeringslyset bak er vel ikke originalt? Pleier vel å være røde?. Uansett, hva er planene videre? Lakkere i samme farge? fungerer motor og drivakslinger? Interiørt? svenske biler *Volvo 240* har gule markeringslys der bake.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 glemte å si at du hadde en tøff bil.. er ikke så mange av de nå lengre..;) skal du beholde hjulbuelistene? *syns de ser bedre uten* ;) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 svenske biler *Volvo 240* har gule markeringslys der bake.. ok. da skjønner jeg :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo244 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Nydelig bil! Har selv en 78mod 264 stående... slenger inn ett bilde jeg.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 fint prosjekt! Har en maken sjæl i turkisblå met. Den er mye mer mosegrodd;). Bytt til de smale originale hjulbuelistene da vel, de er litt mer diskrete. Bra du har de pene elspeilene;) Nettopp handla inn et par sånne til min 264.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muzaki Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 De el-speilen som sitter der skal byttes ut. Er litt skadde. Har ett par strøkne liggende. Markeringslysene ser orginale ut ja, og det er tydeligvis en import.. blinklysene foran var skrudd på plass, men ikke koblet til.. Motoren går veldig fint, og var veldig villig til å starte etter en vinter. Girkassa er kanskje gåen. Satte seg fast i drive når jeg kjørte den frem, men er jeg heldig, så kommer den seg etter litt omsorg. Tenkte å beholde orginal motor og kasse, og orginal farge. Litt usikker på "rustsamlerene" på hjulbuene, men de er jo orginale.. Innvendig så er ikke framsetene noe særlig fine, men får få tak i nye, eller lappe de. Dørtrekkene er av en eller annen grunn ikke i sort skinn? Er i tja... billig lys blå?? Har komplett interiør fra nyere 264 med sånn mykt stoff, men har ikke kommet så langt i planleggingen ennå. Testet alt elektrisk, og det fungerer også som det skal... ellers så har jeg jo dobbelt opp av alt (utenom til takluka da) Siter Mvh Muzaki http://www.vtvoffroad.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Heia! Sjelden modell. Gå for original! Angående markeringslysene: Det kan se ut til at det i Sverige ble påbudt (?) med lys som skulle synes fra siden. Dette kan ha vært 1976 eller 1977. Deretter finnes sidemarkeringene på 242/244/264 til og med 78-modell og på 245 til og med 1980. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg