gegge Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Har kjøpt en opel vectra 1,8 98-modell som har gått ca 100 000. Har kjørt den et par dager og kjenner at når jeg svinger rattet ca en halv omdreining mot venstre eller en halv omdreining mot høyre så kjenner jeg en slags hakking i rattet/styringen. Svinger jeg forbi ca en halv omdreining forsvinner "hakkingen" igjen. Selve "hakkingen" kjennes som om noe sneier rattet eller faller på plass. Det er ikke noe spesiell lyd som følger "hakkingen". Tror ikke det kan være hjullagrene for de ble skiftet nylig. Hvis det er noen som kjenner igjen problemet hadde jeg vært taknemlig hivs dere kunne dele noen erfaringer med meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kzn Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 styrekule kanskje? Siter - 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX x 1992 Opel Vectra A 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gegge Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 høyre bærekule ble nylig byttet, kan dette ha noe med saken å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gegge Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Har fått et tips om at det kan være lite servoolje som fører til hakkingen. Har noen målt servooljeinnholdet på vectra cd -98 modell. Sitter en målepinne under lokket til servoojebeholderen. Pp denne pinnen er det min og så står det 20 grader og max strek over dette igjen. Noen som skjønner hva dette betyr og hvordan man skal lese av om innholdet er på riktig nivå av servooljetanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Oljenivået skal ligge på 20 graderstreken når det er 20 grader ute (og motoren kald). Max er vel der den skal ligge når motoren har fått driftstemperatur. Om nivået stemmer, kan det muligens være litt luft i servosystemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sthol Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Sjekk denne tråden på vvoc.com - http://www.vvoc.com/forum/showthread.php?t=35986 Kan hende at du må registere deg for å få se den, men det kan vel være verdt et forsøk å prøve det der..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gegge Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Så interresant ut den posten, men trenger litt fagspråk oversetting: -small torque wrench, og torque generellt - e10 female torx socket - threadlock ikke helt inne på fagterminologien her. Men hvis jeg har skjønt det riktig er det et instrument som måler hvor hardt du skrur til på muttern? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 torque = moment wrench = (skifte)nøkkel, verktøy e10 er nok en dimensjon, kanskje 10 mm female = verktøyet har et hull torx = umbrakolignende form, glatte kanter socket = hylse (altså female) threads = gjenger lock = lås, feste (mulig threadlock er noe slags gjengelim) Fikk ikke lest det innlegget da. Forbanna registrering. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gegge Skrevet Mai 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 genialt! Takk skal du ha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg