w3p Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Hei. Har installert anlegg i bilen, og opplever at mellomtonene bak skurrer ved lengre spilling med høyt volum. Hva kan grunnen være? Har en egen bilforsterker som leverer fire * 100watt. Har en 15tommer som er brukobla. Hva er grunnen til slik skurring som kommer etter en stund? W3p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 når det kommer, kommer det da både når du spiller lavt og høyt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Høres ut som du spiller for høy, slik at høyttalerene sliter... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Når du sier "15 som er brokoblet, på 2 av forsterkerens 4 kanaler da? du høytalere fremme og bak, hvilke er ikke koblet på forsterkeren da? Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w3p Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Ja stemmer, er en 4 kanals forsterker. Kjører 1 15 tommer (skulle hatt to men tror ikke forsterkeren takler det like bra) + to mellomtoner = en til overs for den andre 15 tommeren. Si jeg spiller på 40 på cd-spilleren/forserkeren forran i bilen. Det går helt fint på mellomtonene bak i ca. en time eller en tre kvarter. Så Begynner de å skurre. akkurat som om de blir varme og at det utvider seg der slik at skurringa oppstår. Når det kommer, er det bare å skru lavere så forsvinner det, men om jeg så skrur ned til 35, så tar det vel bare 10 min før skurringa kommer der også. Må skru til 30 for at skurringa skal være borte hele tia. Men skurringa kommer liksom bare når jeg har spilt høyt og lenge. Hva er grunnen til dette? Forstår at det er noe som ikke tåler det :P Men hva er liksom den tekniske årsaken? Takker for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg