Gå til innhold

Audi A4 ! Hjelp ! Bremser !

Ranger emnet

lector

Anbefalte innlegg

Den sjekker pærene til bremselyset.... FERDIG MED DET, og over til problemet til tråd starter:::::::::::

TAKK ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er ikke det som er problemet mitt :)

Noen som har noen tips om hva jeg kan sjekke?

Har du sjekket et bremse pumpa di ikke trekker inn luft i bremse kretsen, slik at du må "pumpe opp trykket" før du har hard pedal.

Du kan også prøve å lufte alle kallippere. For hvis du har kjørt hardt, eller at bremsene dine henger litt på under kjøring, så kan bremsevæska koke.Dermed får du luft i systemet på en måte slik at du må pumpe en ekstra gang eller to før du får hard pedal....

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem nå pæren og fokuser på pedalen. Det er DET Møller sier du skal gjøre etter start. Du skal trykke på bremsepedalen når motoren går. Når varsellyset slukker vet du at du har "sparket borti" pedalen. Da har du også testet bremsefunksjonen (står det i skrivet). Jeg foreslår igjen at du svinger innom Audi og henter dette heftet/ skrivet. Det kan sikkert være noe annet, men feilen høres helt typisk ut. Jeg har opplevd det samme EN gang i løpet av mange år med Audi A4. Rygget ut av garasjen, satte bilen i 1. gir og kjørte. Tuchet ikke bremsen før første kryss...og da gikk pedalen til bunds. Audis svar var rengjøring samt bremsetest før kjøring. Har ikke skjedd etterpå!

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glem nå pæren og fokuser på pedalen. Det er DET Møller sier du skal gjøre etter start. Du skal trykke på bremsepedalen når motoren går. Når varsellyset slukker vet du at du har "sparket borti" pedalen. Da har du også testet bremsefunksjonen (står det i skrivet). Jeg foreslår igjen at du svinger innom Audi og henter dette heftet/ skrivet. Det kan sikkert være noe annet, men feilen høres helt typisk ut. Jeg har opplevd det samme EN gang i løpet av mange år med Audi A4. Rygget ut av garasjen, satte bilen i 1. gir og kjørte. Tuchet ikke bremsen før første kryss...og da gikk pedalen til bunds. Audis svar var rengjøring samt bremsetest før kjøring. Har ikke skjedd etterpå!

Ta å vaske som julig der nede imorgen da. Skal også ta meg turen innom audi å snakke med dem. Dem bør vel ha svaret på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket et bremse pumpa di ikke trekker inn luft i bremse kretsen, slik at du må "pumpe opp trykket" før du har hard pedal.

Du kan også prøve å lufte alle kallippere. For hvis du har kjørt hardt, eller at bremsene dine henger litt på under kjøring, så kan bremsevæska koke.Dermed får du luft i systemet på en måte slik at du må pumpe en ekstra gang eller to før du får hard pedal....

Ja jeg skal ta å se over litt imorgen.. Ikke no særlig å kjøre når du veit bremsene kan svikte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.......Det er rart at vi aldri har fått beskjed om dette, Vi skrur Audi/vw hver eneste dag. Vi hjelper Møller og vice versa.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal ta å se over litt imorgen.. Ikke no særlig å kjøre når du veit bremsene kan svikte :P

Eller så er det ikke lange veien opp til oss på Kløfta, så kan kan jo se nærmere på problemet. Vi jobber jo daglig med disse bilene og har BRED erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.......Det er rart at vi aldri har fått beskjed om dette, Vi skrur Audi/vw hver eneste dag. Vi hjelper Møller og vice versa.........

Nå vet ikke jeg hvem dere er....men hvis jeg får tid i helgen skal jeg krype på loftet og finne dette heftet. Kan skanne det slik at jobben din blir litt opplyst! Et Meca-verksted ville skru av rattet på A4en for å skifte instrumentbordpære, så jeg gir ikke så mye for ikke-merkeverksteder når det kommer til ting som ikke er plankekjøring og by-the-book.

Edit: Det har stått om VAG-bremsesvikten i Motor også!

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvem dere er....men hvis jeg får tid i helgen skal jeg krype på loftet og finne dette heftet. Kan skanne det slik at jobben din blir litt opplyst! Et Meca-verksted ville skru av rattet på A4en for å skifte instrumentbordpære, så jeg gir ikke så mye for ikke-merkeverksteder når det kommer til ting som ikke er plankekjøring og by-the-book.

Edit: Det har stått om VAG-bremsesvikten i Motor også!

Vi har kanskje slitne lokaler, og landlige omgivelser, men jeg vil nå si at VI ikke kan sammenliknes med flere disse værkstedskjedene, men vil på peke at VI hjelper merkeforhandlere med problem biler som de står fast med. Og i tillegg har en bredere utdannelse enn flere av mekanikerne i visse kjeder.....

SÅ NOK OM DET, dette blir sånn pappaen min har større tanks en din prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den eneste fornuftige har svar (Baron) så må jeg si meg enig med han. sjekk om det er luft som må pompes ut. Synes det høres ut som at det er lutf som du må pompe ut med å trykke pedalen inn noen ganger. Å til dere som snakker om det hefte å alt anna piss som han ikke har sport etter eller har noe med probleme å gjøre. kan ikke dere lage dere en egen tråd der dokker snakker/diskuterer om hefte og bremselyse å alt anne piss som ikke har noe her og gjøre?

Håper du finner ut av ka som er probleme. Er jo skummelt at bremsene kan svikte! å så er det jo ikke en behagelig følelse og ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lector....Jeg har opplevd nøyaktig det samme på nøyaktig den samme bilen. Håper du finner ut av det! (til og med samme farge :) )

Tommyk...Jeg foreslår at du leser hele tråden før du poster slike teite innlegg.

Baron....Jeg aner ikke hvor du jobber. Greien er bare den at det kun var Audiverkstedet som kunne hjelpe meg da jeg sto uten bremser.

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider