Gå til innhold

Går det å bruke FK innsprut sammen med 16v topp?

Ranger emnet


Petter`n

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har akkurat fått handla en 98 modell 945 lavtrykksturbo, og så har jeg en 16v topp liggende som je har tenkt å bruke, så det jeg lurer på er om det går ann å bruke LH2.4 eller 2.2, er ikke sikker på hva som sitter på den årsmodellen jeg! Men hadde vært greit å brukt samma innsprutet med 16v toppen!

 

 

MvH Petter`n!

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo mere modifikasjoner da....! annen turbo, chip, 3" xsos osv.... målet er 350hk med orginal blokk.... Hvis det går!

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... godt spm, men den må vel chipes den å vel? eller må je bygge om?

Takker for svar, var bare en tanke som slo meg, derfor jeg lurer, for det var en som mente att vanli 8v innsprut ikke gikk å kombinere med 16v topp....

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.... godt spm, men den må vel chipes den å vel? eller må je bygge om?

Takker for svar, var bare en tanke som slo meg, derfor jeg lurer, for det var en som mente att vanli 8v innsprut ikke gikk å kombinere med 16v topp....

 

allt "går" jo på ett vis.

 

Problemet med 16v er at den har mye raskere forbrenning enn 8v så den krever en helt annen tenningskurve.

For å få til det må en mappe om hvis en ikke får kjøpt en slik chip da.

 

vanlig 8v innsprut gåt ikke å kombinere med 16v topp uten modifikasjoner nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maxis: regner ikke med att det er plug and play, men det jeg ville fram til i denne tråden er hvor MYE mod`s som må til....! om jeg MÅ kjøpe datasprut for å få det til lixom!

 

 

nissan s13: du har pm! hørtes interesant ut!

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygger 16v motor på FK motor nå. Ved å slenge toppen rett på vil man få en kompresjon på 12 eller 14( VELDIG mye hvertfall, tror også ventilene blir ødelagt). Må dreie ned litt og lage plass for ventilene. Man får chip som man kan bruke sammen med 960 lmm og gasspjell ( tror spjellet måte være med ) så man får kjørt. jeg husker ikke hvem som laget disse chipene men det har jeg skrevet ned et sted i verkstedet ( eller så finner du det på tpc forumet).

chippen endrer tenning etc en hel del ( pga 16v motoren har pluggene i midten). Men som det også står på tpc. Det å få dette til å fungere 100% vil enten føre til at du kjører ihjel en person eller deg selv. det blir ikke noen snill motor å kjøre med. Kan legge ut bilder senere fra ned dreiinga etc. bare bli ferdig med spacere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

krishell: kan du legge ut link til den siden? Å om motoren bloir snill eller ikke har ikke så mye betydning egentli:) hehe.... gasar tills det rasar!

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

 

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke pga plasseringa på tennpluggen at tenninga må endres kraftig,men pga at en 16v topp har mye raskere forbrenning.

 

Jeg hadde en 740/960 for litt siden. med B204 FT en 92 mod motor. der var d vel LH 2,2 eller var d 2,4?

 

så da kan d da ikke vær noe problem å kjøre LH 2,2 ell 2,4 sammen med 16V da?

 

Krishell?? kan du fikkse adr eller noe til de som skaffa 16V Chiper?

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 740/960 for litt siden. med B204 FT en 92 mod motor. der var d vel LH 2,2 eller var d 2,4?

 

så da kan d da ikke vær noe problem å kjøre LH 2,2 ell 2,4 sammen med 16V da?

 

Krishell?? kan du fikkse adr eller noe til de som skaffa 16V Chiper?

 

 

Den hadde jo sikkert orginal innsprøytning fra 16v turbo da.

 

er lh 2,4 på b204 ja,men den er annerledes med avgastemp,større lmm,el styrt ladetrykk og div....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår