Gå til innhold

sette trykk på vanlig gulkork forgasser.

Ranger emnet


Per-Henrik

Anbefalte innlegg

en trykk gasser må ha samme trykk rundt hele seg for å si det sånn.

det hadde funka hvis du hadde bygga inn hele forgasseren i hen helt tett boks, kun turbotrykk inn for å forklare det enkelt.

 

pga hvis du bare kjører trykk inn bak på gassern vil ikke bensina bli sugd opp av flottørhuset, men trykka ned.

 

det løser man ved å trykksette flottørhuset, f.eks ved å bore og gjenge inn en nippel el.

 

i tillegg må bensintrykket ligge ca. 0,2 bar over turbotrykket hele veien.

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en trykk gasser må ha samme trykk rundt hele seg for å si det sånn.

det hadde funka hvis du hadde bygga inn hele forgasseren i hen helt tett boks, kun turbotrykk inn for å forklare det enkelt.

 

pga hvis du bare kjører trykk inn bak på gassern vil ikke bensina bli sugd opp av flottørhuset, men trykka ned.

 

det løser man ved å trykksette flottørhuset, f.eks ved å bore og gjenge inn en nippel el.

 

i tillegg må bensintrykket ligge ca. 0,2 bar over turbotrykket hele veien.

så det er lett å mekke da.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat!

Trykkgasserene som blei levert med r-sport settet har kun en annen choke og større dyse/nål.

 

For å trykksette en gulkork så må du skru av choke hendelen og tette de 3 hullene under.

 

Trenger ikke bygge inn gasseren eller noe som helst sånt.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Trenger ikke bygge inn gasseren eller noe som helst sånt.

 

hva er tullprat?

 

var ikke det jeg sa, jeg forklarte hvordan det funker helt enkelt.

det er prinsippet for turbo og forgasser det. den må ha samme trykket i hele gassern.

selvfølgelig bygger man ikke inn gassern, men det ville fungert.

 

skal du trykktette ex. en dellorto må du skifte pakninger t turbokit, og skifte inspeksjonslokket til et med nippel for trykk, og i tillegg bore et hull ned i flottørhuset for å få trykket ned der.

56 chevy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullprat!

Trykkgasserene som blei levert med r-sport settet har kun en annen choke og større dyse/nål.

 

For å trykksette en gulkork så må du skru av choke hendelen og tette de 3 hullene under.

 

Trenger ikke bygge inn gasseren eller noe som helst sånt.

 

 

det er bare å tette chock spjelet da. det skal jeg ikke bruke helle.

 

hvor får man egentlig tak i dyse å nål??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår