panelovn Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Hei alle sammen! Jeg har en utfordring til dere..! Jeg er en gutt på 20 år som jobber som bilmekaniker på nissan i tromsø! I morgen begynder innledende runde i NM i bilmekanikk og jeg skal på en teoretisk prøve! Jeg ber dere spørre meg generelle tekniske spørsmål for å skjerpe kunnskapene mine! Jeg har ingen verkstedhåndbøker e.l tilgjengelig så jeg kan ikke svare på eksakte spørsmål som krever litteratur om en spesifikk bil! Det er 2 stykker som går videre fra den teoretiske prøven, og jeg skal selvfølgelig fortelle hvordan det går! Jeg blir sittende en god stund utover kvelden å lese litteratur på internett og forhåpentlig svare på noen spørsmål! Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Forklar forskjellen på en luftmengdemåler og en luftmassemåler?:bok Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Hvor sitter OBD2 kontakten på en Subaru? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meino Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 er olje"sleikere" og ventilitettninger det samme? Siter Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen! *Audi A4 TdiQ* *King Cab 2.2 badass*solgt* *Sierra 2.0 IS *søppel* *arctic cat zl 500 *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Jeg har en luftmengdemåler på bilen min! (mazda 323 86`) den finnes i flere versoner.. den første var vel samme typen som står i f.eks golf 1 GTi o.l LUFTMENGDE Den fungerer slik: en motstandstallerken som er opphengt på en slik måte at når lufta passerer så blir tallerkenen skyvd opp og da åpner man helt mekanisk for mere bensintilførsel!(k-jetronic) LUFTMENGDE Den neste typen(tror den heter L-jetronic i bosch men jeg har nippon denso): Samme type mekanisk skyvd spjeld som åpner avhengig av innsugningsluft men med elektrisk tilkoplet kontakt, tilkoplet motorstyringen! LUFTMASSEMÅLER: Helt elektrisk med en tynn leder igjennom et rør! Innsugningsluften avkjøler tråden og forandrer motstanden i den! motorstyringen registrerer motstanden eller spenningstilførselen som må til! Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Hvor sitter OBD2 kontakten på en Subaru? Jeg har liten personlig erfaring med subaru så den spesifikke informasjonen har jeg ikke! men på nissan sitter den enten i sikringsboksen inne i bilen eller under dashbordet i bredden rundt rattet og sikringsboksen! Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Jeg har liten personlig erfaring med subaru så den spesifikke informasjonen har jeg ikke! Ok, sitter i nedre del av rattstammen inne i kupeèn.Rett ovenfor bremsepedalen omtrent :D Mest vanlige tenningsrekkefølge i en 4-syl rekkemotor? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Veit jo jeg og ;) EDIT: Ødelegger kassje litt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 er olje"sleikere" og ventilitettninger det samme? Har ikke hørt ordet Oljesleikere før! er dette slang? har du et annet ord eller hint til meg? Ventiltettinger er til for å hindre at olje kommer inn i forbrenningskammeret via ventilene.. noe som vil skape oljerøyk, oljeforbruk og stygge avgassmålinger Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Ok, sitter i nedre del av rattstammen inne i kupeèn.Rett ovenfor bremsepedalen omtrent :D Mest vanlige tenningsrekkefølge i en 4-syl rekkemotor? 1-3-4-2 Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Veit jo jeg og ;) EDIT: Ødelegger kassje litt Det var jo ikke du som skulle svare! :shake Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panelovn Skrevet Mai 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Veit jo jeg og ;) EDIT: Ødelegger kassje litt hehe, gøy dette:) du får rette på meg hvis jeg svarer feil da Siter Nissan primera GT 98` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 1342 ja :D Hvordan finne ut hvorfor hornet ikke virker på en 1981 Toyota Hilux? Faktisk problem på KuLuxen min:D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Suzuki Ac-50 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 1)Tre forskjellige overføringsledd brukt i mellomaksler? 2)Hvorfor man bruker en bead-lock ring på dragbiler og offroad biler? samt hvordan den fungerer? 3)Hva det vil si å ha negativ/positiv skrubbradius samt hva som lager dette? en olje"sleiker" hørtes ikke akkurat ut som noe fra noen lærebok. Oljeskrapering på et stempel? Siter Let´s go, Hammer down! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oanoss Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Hei alle sammen!Jeg ber dere spørre meg generelle tekniske spørsmål for å skjerpe kunnskapene mine! Jeg har ingen verkstedhåndbøker e.l tilgjengelig så jeg Hva er omtrentlig systemtrykket i bensininnsprøytningen på en moderne bil?! >__ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg