Gå til innhold

En Utfordring

Ranger emnet


panelovn

Anbefalte innlegg

1342 ja :D

 

 

Hvordan finne ut hvorfor hornet ikke virker på en 1981 Toyota Hilux?

 

Faktisk problem på KuLuxen min:D

 

Finn stikket inn på hornet først! bruk en prøvelampe, voltmeter eller lignende!

 

få en kompis til å trykke på hornet! kommer det spenning fram? lyser prøvelampa?

 

Hvis Spenning: sjekk at den er god jord forbindelse-----) skift hornet

 

Hvis ikke spenning: sjekk alle sikringer med prøvelampa! mål på begge sider av sikringene med tenning på!

 

Hvis alle sikringer inntakt: Finn fram koplingsskjema og mål deg fram;)

(eventuelt lag deg en ny krets helt fra hornet i rattet via sikring og fram til horn.. HUSK dobbelisolering i motorrom)

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Disse spørsmålene er vel relativt enkle med øvelse alikevel.....

 

Hva er forskjellen på en våt å tør sump?

Hva er feil vis du får blå røyk i eksosen?

Hva er feil vis du får mye hvit røyk i eksosen?

Forklar hva som skjer når du får fading i bremsesystemet?

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1)Tre forskjellige overføringsledd brukt i mellomaksler?

2)Hvorfor man bruker en bead-lock ring på dragbiler og offroad biler? samt hvordan den fungerer?

3)Hva det vil si å ha negativ/positiv skrubbradius samt hva som lager dette?

 

en olje"sleiker" hørtes ikke akkurat ut som noe fra noen lærebok. Oljeskrapering på et stempel?

 

 

1: Bolter rett gjennom en tjukk gummi"hylse" "foring"

Kryss med 4 nålelager. tørrt

Kryss med 4 nålelager. oppfettbart

(mangler jeg en kansje?)

 

2:Har ikke vært borti i praksis men er det noe man legger på felgen for å hindre dritt o.l??

 

3: vanskelig å forklare uten å ha et bilde å referere til men skrubbradien er avstanden på bakken mellom dekkets loddelinje og dekkets senterlinje hvis man ser "bakfra". Den er negativ hvis de to linjene krysser hverandre!

forårsakes av camber og kpi vinklene

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er omtrentlig systemtrykket i bensininnsprøytningen på en moderne bil?!

 

>__

 

3-4 bar i bensin railen

 

opptil 2000 bar i common rail diesel.

 

husker en gang en kunde hadde fyllt bensin på diesel x-trail`en sin!

 

vi var ute å prøvekjørte den når den fusket(før vi fant feilen)

 

Du skal tro det ble temperatur i railen med bensin med over 1000 bars trykk:(

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse spørsmålene er vel relativt enkle med øvelse alikevel.....

 

Hva er forskjellen på en våt å tør sump?

Hva er feil vis du får blå røyk i eksosen?

Hva er feil vis du får mye hvit røyk i eksosen?

Forklar hva som skjer når du får fading i bremsesystemet?

 

1: våt sump: ojlen er i bunnpannen og blir sugd opp av pumpa

tørr sump: oljen er i separat tank

 

2: blårøyk er indikasjon på olje i forbrenningen

 

3: hvitrøyk er uforbrent drivstoff

 

4: fading skjer hvis du bremser hardt og lenge( f.eks i lang bratt nedoverbakke med campingvogn)

 

Klossene blir glovarme og bindemiddelet smelter og kommer ut av klossene!

dette legger seg på skivene og da mister du friksjonen mellom skiver og klosser! ergo- null bremseeffekt

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Hva er våte sylinderforinger?

 

2: Hvordan virker ei viscosekobling? (Ala Syncro til VW)

 

1: hvis man tar av toppen og ser ned i blokka så vil det på en motor med våte foringer være mellomrom mellom sylinderforingene og blokka! her vil det da ligge kjølevann!

 

2: visco koplingen er fyllt med en spesiell væske(olje) og det er skovler på akslingene. det har noe med hastigheten på inngående aksel å gjøre; det som drar med utgående aksel!

 

Setter pris på om du kan fylle meg ut på visco koplingen.. har aldri hatt en sånn åpen

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ulempene med Macpearson forstillingene? :P Jeg lurer litt på asså..

 

Gjerne andre forstillinger osv.. :P

 

ulemper med macpearson... hmm

 

*vanskeligere å bytte støtdemper

*flere slitedeler (foringer i tårntopp, lager i tårntopp)

*mer avansert støtdemperkonstruksjon, dyrere å lage

*klarer ikke optimalisere hjulvinkler i sving og ved krengning

 

macphearson fjærbeinene fungerer nå vel stort sett veldig bra

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår