Gå til innhold

valsing

Ranger emnet

VW-HS

Anbefalte innlegg

noen som veit hvor mye sann ca det går and å valse golf3/ vento framme før lakken sprekker? varierer kansje litt med lakktype og alder på lakk osv. men visst noen har erfaring så er det en 95 mod med original sølvfarge om det har betydning.

Skal ha plass til 16x9" felger et15

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ser lakken sprekker er det vel gjerne litt fr seint:p hadde ikke tenkt å valse selv da, men vet ikke om han om skal valse bryr seg om lakken:p men er vel snakk om overkant av 10mm? 15 kansje?

jeg bor slik til at det ikke er så lett å finne slike firma, så da blir det privat

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo passe på å varme opp endel under valsingen..

Det kan hjelpe..

Men hvis du skal valse hjulbuen nesten helt flat så vil jo det bety at lakken må strekkes opptil 5mm enkelte plasser.. Vet ikke hvor lett det er å få til.

På den annen side, hvis det holdes varmt under valsing så vil jo lakken på utsiden være fin, og kun innsiden av hjulbuen som trenger et strøk med lakk etterpå. Da er det jo lett å maskere, legge zink på og litt bodycoat eller lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey, men jeg legger ikke kanten mer enn at den kommer i samme vilken som strekket på dekke (215/40 r16) men må ha hele greia litt breiere, så må vel få skråinga på buen til å fortsette helt isteden for å at de siste 2 cm går rett ned (var ikke lett å forklare men:p ) om noen forstår hva jeg mener, så er det lakken på den kanten på utsiden jeg er litt usikker på

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider