Gå til innhold

V90-prosjekt av 240ft.

Ranger emnet


240ft

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd om mitt nye prosjekt...

 

Er godt i gang med ombygging av 965 til V90.

 

Litt om bilen;

`91 mod (USA-utg) med original B230FT som maskinist. Alt utstyr som aircondition, skinnseter, el. stoler, el. vindu, el. speil, soltak, sperre, cruisecontrol m.m.

 

Slik var bilen når jeg kjøpte den i Ålesund i vinter. Mye å ta tak i - ikke minst de überfete USA-railsene:

 

Bilde 0011.jpg

 

Slik blir den til slutt UTEN solfilm:

 

R1 V90.jpg

 

Alle delene til ombyggingen er kjøpt inn.

 

Skjermer og bakluke:

 

IMG_2119.JPG

 

Rails, lykter, dørhåndtak, grill, lister m.m:

 

IMG_2121.JPG

 

IMG_2122.JPG

 

Frontfanger:

 

IMG_2124.JPG

 

Nye maskinisten - en `98 mod B230FT med M90. Bygger altså om fra aut til man:

 

IMG_2123.JPG

 

Har fått senket bilen med Lesjöfors og røde Koni. Samt har den nye bakfangeren kommet på. 3" eksos og kat er også bygd ferdig. Ikke for å glemme 18" originale Pegasus med Pirelli P Zero Rosso 235/40/18:

 

IMG_2191.JPG

 

Bilen parkert på verkstedet til THO og Baron her på forumet. Bilen er dermed i trygge omgivelser - spesielt med tanke på Volvo-kunnskap og dyktighet.

 

IMG_2203.JPG

 

Her begynner det å skje noe...

 

IMG_2213.JPG

 

Fronten demontert:

 

IMG_2230.JPG

 

Litt testing:

 

IMG_2232.JPG

 

Nå er motor og gir satt inn i bilen samt at den er bygd om til manuel. Regner med å starte den opp til helgen.

 

Flere oppdateringer følger...

Gjør som Ford - kjøp Volvo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

detta blir bra 240ft.

kommer opp og henter en motor om 12 dager ca ;)

 

blir en pen bil :)

 

med alt ekstra utstyret trodde jeg nesten at det var den gamle 940n til THO du hadde kjøpt ;)

men så med en gang at det ikke var det.

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sort, men er litt usikker på metallic eller blank... Kunne vært fint å lakkere den i bilens farge med et ekstra strøk klarlakk.

 

Ang. lakkering så kan jeg ta en prat med Inge Høyer, jeg skal innom han iløpet av uka med no deler jeg skal lakkere.

-90mod 745 ferdig bygget om til 965/V90

-86mod 745tic

-99mod MB C180T Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår