Gå til innhold

Commodore: '81 Opel Commodore C langtidsprosjekt

Ranger emnet


Commodore

Anbefalte innlegg

  • Svar 828
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette står det stor respekt av Commodore :) liker hva du har lagt inn i bilen :D gleder meg til å se finishen :D

 

Veldig kjekt å høyre! Gler meg til å få bjunde på commodora igjen no! Må berre få lakke bobla fort å gale! Men går på skift no på jobb so då får eg meg ei friveke kvar tredje veke, so då blir det mykje bil! Hadde egentli tenkt til å kjøpe turbomotor til volvoen i vinter, men trur eg jir meg faen å trimmer helder 24v!satsa på å fu uto den ca 300 SUGE hestar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er nyoppatlakka og det skal vere smidde stempe log kvasskam på den ifølge forge eigar. Km stand er uvist.Det følger også med ein delemotor av same type. Eg ha fått maskiner nokon flensar til grenerør til motoren i rustfritt stål, desse er også på kjøpet.Det står ny bunnapnne pakning på motoren og ny toppdekselpakning og eksospakning. Har også ein splitters ny toppakning og div småpakningar so kommer på kjøpet.

 

Motoren selges som den står på bildet:

 

 

 

Motoren går til høgstbydande vist det er seriøst, ellers går den på dynga.

 

 

 

Her er eit par bilder:

 

IMG_4724.jpg

 

IMG_4722.jpg

 

IMG_4721.jpg

 

IMG_4718.jpg

 

 

 

Motoren er raud, men ser rosa ut pga blitsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja vi kan vel bli enige om noe, men først og fremst skal eg ha skilt på commodoren igjen.. så snart det er i boks og lønn er inne, så kanskje eg kan ta meg en liten tur sørover å hente det der:)

men har ikke tid i nærmeste tid uansett så..

98 Opel Omega mv6 stv (bruksbil)

82 Opel Commodore C 2,5s LUXUS + delebil (latmanssprosjekt)

67 Ford Fairlane 500 Sedan 302cc

X 75 Opel Ascona A 1,6s Voyage - solgt

X 91 Opel Calibra 16v - svensk spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då var motorane solgt! Har desverre ikkje fått gjort noko her i det siste, må få ferdi bobla,,, håpa på å få lakka den iløpet av eit par veker! å då blir det full rulle igjne på commodora!

 

No er motorplanane klar også:

 

Blir c30se som blir stroka til ......

 

Et lite tips:

Hold deg til tallene som er på godkjennings papirene, når du omtaler motoren på disse sidene. Biltilsynet leser disse sidene MYE. Var på Biltilsynet i august, for å godkjenne et bur, og gjett hva de tittet på? Han ene på gatebil.no og han andre på bilforumet.no, under prosjekt.

 

Må si at du har vært utrolig tålmodig og nøye med rusten som har dukket opp på bilen din. Legg like mye energi i grunnarbeid før lakk, og vips så har du en av landets fineste commadore av den serien.

 

Det går en fin lysegrønn, senka og med store hjul i Tønsberg. Skal prøve å ta et bilde for deg..

 

Skulle for min del ha valgt å holde den original i både farge og motor, men jeg skjønner jo at du vil bygge en spesiell bil..

 

Stå på videre!

...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår