Gå til innhold

Kan man kjøre opp i annet fylke?

Ranger emnet

eiriksmil

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg bor rundt 500m fra Bærum, og skal begynne å øvelseskjøre i oktober. Bare lurte på om noen vet, om jeg må kjøre opp i Oslo, siden det er her jeg bor, eller kan jeg gjøre alt i Bærum? Mindre trafikk, mindre bytrafikk (bytrafikk ikke relevant ettersom T-bane gjør mye i Oslo sentrum), bare mange rundkjøringer. Vet noen om, som sagt, jeg kan øvelseskjøre og kjøre opp i Bærum?

Mvh Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal øvelsekjøre lovlig trenger du ikke å kjøre opp noe,du må ta et teknisk grunnkurs,4 kvelder,3 timer hvær eller noe (iallefall her).Koster rundt 2-3k,når du har tatt dette kurset og fyllt 16 så kan du øvelsekjøre som bare rakkeren.

Tar dette kurset nå,må vente til juli før jeg kan øvelsekjøre lovlig,men det er ikke noe prøve eller noe slags oppkjøring for å få dette beviset.

Men om du må gjøre det i den og den komunen vet jeg ikke,tviler på det.

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kan komme med et tips, prøv deg på kjøreskoler relativt langt unna byen, f.eks. Drammen eller Slemmestad eller noe...

Broren min kjørte opp på Evas Trafikkskole i Slemmestad, og kjørte opp i Kongsberg liksom... dritchill

Kom med tips ;)

Takk :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke være en idiot ..

ta oppkjøringa der du bor.. ellers så er det fare for at du blir sluppet ut i trafikken uten å være klar for det og da KREVER jeg at du kjører med gul saftblander på taket så jeg vet når du er i nærheten

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest //TCCW
ikke være en idiot ..

ta oppkjøringa der du bor.. ellers så er det fare for at du blir sluppet ut i trafikken uten å være klar for det og da KREVER jeg at du kjører med gul saftblander på taket så jeg vet når du er i nærheten

Du er så trist kebab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok haugevis med kjøretimer i Oslo + alle obligatoriske og teorien. Så tok jeg oppkjøringa klokken 8:00 på lørdag i LIllestrøm... Funka fett, ingen biler. :D

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har fått med meg, så kan du ta oppkjøringa hvor enn du vil i landet. MEN du trenger en kjøreskole til å låne deg en bil til oppkjøringa, og flere kjøreskoler er skeptiske til å låne vekk bilene sine til elever de ikke har hatt selv!

Om du skal ta lappen på utsiden av oslo, så må jeg foreslå Mariannes trafikkskole i asker.. UTROLIG flink dame, og sinnsykt kul og grei. Hun stiller også alltid opp for elevene sine. Jeg tok lappen med henne og er stor fornøyd. husker når vi var på langkjøring i sverige, og jeg hadde med litt for mye røyk tilbake, så fikk jeg beskjed om at hvis vi ble stoppa, så var den ene kartongen hennes, sånn at jeg ikke ble tatt for smugling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider