Gå til innhold

Kan man kjøre opp i annet fylke?

Ranger emnet

eiriksmil

Anbefalte innlegg

Ta oppkjøringen osv på en plass der dem har intensivkurs, jeg kjørte opp i Namsos, brukte 5dager:D

Kjøreskolen har hybler du kan leie;)

Brønnøysund har også en slik ordning mener jeg...

Ja, for intensivkursene skaper jo trygge sjåfører..... not. Har noen kompiser som har tatt lappen i Brønnøysund, og en toåring på speed hadde kjørt bil bedre enn dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for intensivkursene skaper jo trygge sjåfører..... not. Har noen kompiser som har tatt lappen i Brønnøysund, og en toåring på speed hadde kjørt bil bedre enn dem.

Så du mener med andre ord at jeg ikke kan kjøre bil?

Har et tips til deg, lær deg at det er forskjell på mennesker og slutt med generalisering.

Hvis du har to kjøretimer hver dag i f,eks 8dager, tror du ikke at ferdighetene er like gode som hos noen som har en kjøretime f,eks hver måned i ett år?:rolleyes: Hvor mye du øvelseskjører utenom er da helt individuelt..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg bor rundt 500m fra Bærum, og skal begynne å øvelseskjøre i oktober. Bare lurte på om noen vet, om jeg må kjøre opp i Oslo, siden det er her jeg bor, eller kan jeg gjøre alt i Bærum? Mindre trafikk, mindre bytrafikk (bytrafikk ikke relevant ettersom T-bane gjør mye i Oslo sentrum), bare mange rundkjøringer. Vet noen om, som sagt, jeg kan øvelseskjøre og kjøre opp i Bærum?

Mvh Eirik

Jeg har ikke intet svar på spørsmålet ditt, men oppkjøringa kan jo foregå mange steder inkl. Oslo sentrum. På tidl. Hamar trafikkstasjon var det 4-8(?) ulike "ruter" sensorene valgte fra. Selvfølgelig for at eleven ikke skal kunne øve seg på nettopp de samme stedene dagen før.

En annen ting; vi fra bygda får ofte langturen inn til Oslo. Selv måtte jeg kjøre hjem fra Ikøa på Slependen. Kjørelærern sa bare at han ville til Fornebu (da var det flyplass der fortsatt). Jeg måtte selv sørge for å lese skilter. Da vi var der, "ombestemte" han seg og ville til Rådhusplassen i Oslo. Gjett hvem som fikk slite med enveiskjøringer og rush og møkk og dritt. fatality

En venn tok lappen på Våler VGS. Fikk alt for 2.000kr, men jeg tviler på om det var verdt det. På dems langtur kom de bare til Eidsvoll før lærern sa de måtte snu pga dårlig tid. Overlykkelige der og da, men vedkommede erklærte at han ALDRI skulle kjøre bil i Oslo. I et par år var det knapt så han turde kjøre inn til Hamar sentrum på kveldstid. Det er ille.

PS! Nå husker jeg hvorfor jeg har et horn i siden til Honda. Jeg hadde en Civic 1.4i som skolebil. Er sånt man får traumer av.

I dag har "alle" trafikkskolene på Hamar osv fete, dyre, kule biler. Lurer på om det er dårlige lærere eller "bare" lærere som selv liker rå biler? hmm..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider