Gå til innhold

205\215 dekk uten servo?

Ranger emnet

snoemann

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer ang. dette? Vurderer å gå til anskaffelse av nye felger, dermed har jeg sett på 15"'ere som utgangspunkt. Men også 16 og 17 tommere hvor det begynner å bli veldig normalt med bredere dekk. Jeg er allikevel skeptisk til hvor tungt dette blir å dra rundt på rattet. Har aldri kjørt bil med brede dekk uten servo. Noen som har erfaringer\synspunkter på dette?

Er forresten en Golf 2-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

205 uten servo går greit.. du blir vant til det etter 1-2 uker.. 215 er verre! eller lettere sagt 215 er et mareritt!

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjah....

har kjørt ca en sesong på 215/40-16 uten servo.. var ikke noe spesielt tungt det..

men det kommer jo litt ann på hva slags tilstand tannstang, bærekuler, domlager og slik har og.. er de røket, så er jo det "fortungene" det og

men ingen tvil.. livet er herlig med servo! :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

205 uten servo går greit.. du blir vant til det etter 1-2 uker.. 215 er verre! eller lettere sagt 215 er et mareritt!

Jeg vil ikke tro du merker så stor forskjell på 205 og 215, med mindre du har kjørt med 205/40/16 før, og så går over til 215/40/17. Da vil jo den ene tommen du går opp i felg gjøre at det blir tyngre, ikke bare det at dekket alene er breiere, ikke når det ikke er snakk om større forskjell. Min oppfatning ihvertfall:)

men ingen tvil.. livet er herlig med servo! :)

Hmm, merker ikke så mye forskjell med og uten servo når jeg har sommerfelgene på jeg:rolleyes: Riktig nok forskjell ifra 195/50/15 uten servo.

Servo'n på 2'er Golf er jo ikke akkurat den mest suverene og letteste jeg har vært borti.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg skal gå over til 195/45-16 :)

blir nice... blir kansje en liten strekk på en 7.5x16 felg :)

og så må jeg få retta felgene mine (det skjer i neste uke :)) wheee

tur å kjør! monter servo! er ikke så jævli vanskelig

dess.. jeg merka stor forskjell på servo og ikke servo... lett som bare det, gjør cruising og småkjøring til en lek :)

men har mest med vane og gjøre

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider