Gå til innhold

205\215 dekk uten servo?

Ranger emnet

snoemann

Anbefalte innlegg

Massern : hva kjører du med når du har servo og ikke da?

På de forrige bilene mine (Golf/Jetta) som ikke har hatt servo så har jeg kjørt med 195/50/15. Bilen jeg har nå så har jeg 205/40/16 på 9x16 felg, og det er nok der problemet ligger i at den blir relativt tung på rattet selv om det er servo:) Hvor stort rattet er aner jeg ikke. Går jo fint å svinge med ei hånd i lav fart, men bruker som regel begge uansett. Er ikke så store forskjellen for meg nå, og før som jeg kjørte uten servo og med 195/50/15.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil det si at bilen sporer?

Og, stemmer det at det er ett lite effekttap ved servo? Annet en døvekt? :D

effekt tap og effekttap... kan ikke være mer en 0.01HK isåtilfelle...

91'n jeg har nå går bedre en det 88'n jeg hadde før gjorde..

og det selvom 88'n og hadde 90 hk (dog 4nm mer)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange huggere som har golfer/jettaer med servo, men spørs hvor lett det er å bare grave ut en servo midt i en skraphaug da..

Er vel kanskje bedre å kjøpe en ny, isteden for å kjøpe en gammel brukt å må bytte alt etter en stund..

Huggern her i bygda er ikke spesielt billig heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører med 205/40. Drittungt i sakte fart. Lukeparkering er ikke enkelt.

I fart merker man ingeting. Eneste jeg merker er at det er vanskelig å ta rundkjøringer i stor fart (når jeg skal rundt) fordi jeg med 280mm ratt og disse hjulene sliter med å holde igjen rattet, og jeg har noen timer på treningsstudio bak meg....:well

Men det er det verdt....hehe

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider