PerryZaphire Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Hei folket! Sitter med voldsomt hodebry her... først vil jeg legge til at den mest "avanserte" pioneer modellen jeg har hatt er deh-p77mp så jeg er noob hva DSP, time alignment osv angår... Saken er at jeg har muligheten til å få meg en av disse cd spillerne.. personlig er jeg glad i pioneer men har litt problemer med å forstå "alt" som er på den 8600'en.. selvfølgelig en tilvennings sak og litt manual lesning men jeg finner det litt vanskelig iallefall å skjønne. Alpine har jeg ingen erfaring fra... bortsett fra prøvelytten jeg hadde i typhon sin bil (Alpine CDA9855) og den spilleren virket meget bra og typhon lekte litt med tids komp'en og fy flate... hehe det var da jeg bestemte meg for at jeg må også ha slik tids komp. Det er også snakk om penger... Alpine CDA9835R får jeg billigere enn DEH-P8600MP'en.. og penger er desverre ett kriterie her .. men vil helst ha en god spiller også.. som jeg slipper å bytte ut på laaang stund. Hvilken spiller gir mest valuta for pengene og hvem av dem er mest "lettbetjent" ? Alpine spilleren er også intr. pga at den representerer for meg en "ny" vei å gå (har brukt pioneer i endel år) samt at den ser såpass.."spesiell" ut at den kanskje ikke blir kjedelig å glo på heller :P Det som gjør at jeg har lyst på 8600'en er først og fremst at jeg vet at pioneer leverer sakene (personlig erfaring) men Alpine høster mye bra kritikk også (og så er det økonomisk best å gå for Alpine spilleren) Setter stor pris på om noen kan komme med noen bra innspill her... :) Selvfølgelig skal jeg teste begge spillerne men systemet mitt blir ikke påbegynt før uka etter 17mai og jeg blir gal av å tenke snart :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 om brukervennlighet er viktig så ville jeg nok valg pioneer, den er lettere å bruke å har mer "fornuftige" menyer synes jeg, men dette er som alt annet en smak og vanesak.. jeg ville valgt pioneer uansett..hehehe.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Takk for den :) Så 8600en er lettere å ha med å gjøre? jeg er egentlg sulten på å prøve noe "nytt" også.. men er jo også litt vanskelig å slite seg unna Pioneer... men som sagt greia er penger og sjangsen for at jeg endelig finner en spiller jeg ikke vil bytte ut med en "bedre" modell etter 6mndr liksom... :) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 dette er en smaksak. mange liker Alpine å sier den låter bedre, men det er fordeler og ulemper med begge:) jeg mener helt klart at 8600 er lettere og jobbe med, jeg blir irritert når jeg trykker på Alpine:) hehehe.. men det er en vanesak:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Jeg er redd jeg når jeg trykker på ting jeg ikke kan :P neida.. :P Åssen er det å justere tids komp på 8600 versus alpine? fant ikke noe innstilling der det direkte stod at det var det jeg drev med på den 8600en :P Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 bare å trykke det:) du finner tidskompen der sammen med EQ og delefiltere. om det ikke er en usa mod du har trykket på da, der vet jeg det "mangler" masse instillingsmuligheter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Det har jeg også lurt litt på... Kjøpte meg en 8600 for flere mnd siden, og har enda ikke fått den opp og gå.. (idiotisk, ja, jeg vet..) ...Så jeg lurer på det samme... Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 er såvidt jeg er blitt fortalt en norsk spiller... men er litt rart at den ikke har 24h klokke... :S Skal ikke norsk pioneer ha det? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifonic Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 bare å trykke det:) du finner tidskompen der sammen med EQ og delefiltere. om det ikke er en usa mod du har trykket på da, der vet jeg det "mangler" masse instillingsmuligheter. Jeg har USA modellen som heter 860 som koster akkurat like mye som 8600 i usa. Og denne har akkurat samme innstillinger som europeisk 8600. Amerikansk 8600 mangler derimot pro mode. Men det betyr bare at du ikke kan kjøre aktiv deling fra spilleren. Tidskomp har den.. Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Jeg har USA modellen som heter 860 som koster akkurat like mye som 8600 i usa. Og denne har akkurat samme innstillinger som europeisk 8600. Amerikansk 8600 mangler derimot pro mode. Men det betyr bare at du ikke kan kjøre aktiv deling fra spilleren. Tidskomp har den.. riktig, noe som gjør den ubrukelig spør du meg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 om man skal ha en 8600 eller tilsvarende så vil jeg uansett bruke det fullaktivt, slik at du får separat tidskomp pr element, hvis ikke så får du aldrig det på rett plass med mellomtoner i døra og diskanter i dashen eller lignende.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 pro mode vil det si den lille bryteren på siden av spilleren? Den er der på den jeg låner/kan kjøpe Men ikke 24hr klokke noe jeg trodde norske pioneer spillere hadde? og hva betyr fullaktivt? :P Jeg skal bruke Morel Pulse 6 frontsystem... 2 veis Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 om man skal ha en 8600 eller tilsvarende så vil jeg uansett bruke det fullaktivt, slik at du får separat tidskomp pr element, hvis ikke så får du aldrig det på rett plass med mellomtoner i døra og diskanter i dashen eller lignende.. Jo, om diskanten er plassert akkurat like langt fra hodet som mellomtonen er så funker det fint ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Jeg liker CDA-9835R utrolig godt.. Jeg prøvde både 8600 og 9835 i en celica med morel hybrid ovation frontsett, zapco c2k forsterkere og SS van gogh basser.. Alpine'n var vanskeligere å ha med å gjøre i starten, men kom seg etterhvert. Tilslutt så var den meget forståelig ;) Alpine'n hadde litt bedre kvalitetsfølelse i volumknapp osv synes jeg, pio'n var mer plastikk... Alpine hadde også bedre lydkvalitet når alt var justert på flat og helt identisk... P.S. Jeg liker 9835 bedre enn nåværende 9855 :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Okei... :) Jeg kan jo nevne hele oppsettet mitt da om det er intr. i forhold til hvilken spiller som jeg "bør" ende opp med. frontsystem: Morel Pulse 6 ( mellomtone i døra vinklet litt "opp og bak" og diskantene på dashen vinklet litt hit og dit :P) Baksystem: Morel Pulse 6 coax (montert i veggene bak) sub: Pioneer TS-W305SVC Forsterker: SoundStream Human Reign 4 Spiller skal dra Pulse 6 coaxene og forsterker skal dra pulse 6 frontsystemet (2x125w rms) og så brokobler jeg rear kanalene til 1x500w rms 4ohm til den stakkars 12"eren :) Siden SS HR4 bare er til lån så har jeg ordnet meg en JBL GTO75.4 som skal overta etter SS når eier vil ha den tilbake... blir vel en alvorlig setback i power men er glad og stolt over at jeg i det hele tatt får prøvd HR4 i min bil så håper ikke skuffelsen over "nedtrappinga" til JBL saken overdøver gleden jeg vil få av HR4 :P Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg