Gå til innhold

Pioneer deh-p8600mp V.S Alpine CDA9835R

Ranger emnet

PerryZaphire

Anbefalte innlegg

riktig, noe som gjør den ubrukelig spør du meg:)

Jepp, men er jo bare å kjøpe 860 om man absolutt skal handle fra statene. Den koster akkurat samme som 8600 der borte.. Merkelig egentlig :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jo, om diskanten er plassert akkurat like langt fra hodet som mellomtonen er så funker det fint ;)

det bli noe helt annet, men ikke riktig, er de på samme plass så skal jeg være enig, men det er ikke bare avstand som avgjør det:) men som jeg skriver det så blir et ikke mye resultater av tidskomp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei... :)

Jeg kan jo nevne hele oppsettet mitt da om det er intr. i forhold til hvilken spiller som jeg "bør" ende opp med.

frontsystem: Morel Pulse 6 ( mellomtone i døra vinklet litt "opp og bak" og diskantene på dashen vinklet litt hit og dit :P)

Baksystem: Morel Pulse 6 coax (montert i veggene bak)

sub: Pioneer TS-W305SVC

Forsterker: SoundStream Human Reign 4

Spiller skal dra Pulse 6 coaxene og forsterker skal dra pulse 6 frontsystemet (2x125w rms) og så brokobler jeg rear kanalene til 1x500w rms 4ohm til den stakkars 12"eren :)

Siden SS HR4 bare er til lån så har jeg ordnet meg en JBL GTO75.4 som skal overta etter SS når eier vil ha den tilbake... blir vel en alvorlig setback i power men er glad og stolt over at jeg i det hele tatt får prøvd HR4 i min bil så håper ikke skuffelsen over "nedtrappinga" til JBL saken overdøver gleden jeg vil få av HR4 :P

med kun 4 kanaler til alt så får du ikke utnyttet funksjonene uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du hadde ha en bass bak, og en par 6" koax på dashen så kunne det blitt bra:) men du bruker passiv deling på et komposett som er plassert litt overalt foran, da blir det sjelden noe greie på tidskomp... bare rot.. men du får brukt EQ og highpass og lowpass, det er stort sett det hele..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, eller endre litt på systemet ditt.. disse spillerene er optimale for 2veis front og sub, evt en bra koax med mulighet for separat deling på diskant og mellomtone, da blir det knall:)

eneste fordelen du vil få er EQ mulighetene i dette tilfellet.. så ja, jeg ville nok heller sett etter en annen spiller, men litt andre muligheter, eller aller mest ville jeg satt opp systemet helt annerledes:) men det er en smaksak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo endre systemet ... hvis jeg kan bruke det jeg har... ?

For hvis jeg forsto riktig nå så er det best med pulse 6 front og pioneer 12"ern? Altså sløyfe pulse 6 coax'ene i bakveggene... dermed vil jeg kunne bruke spilleren jeg velger (8600-cda9835)

det eneste er at du mangler 2kanaler på forsterkeren:)

bruk HR4 på front og skaff deg en subforsterker så blir det "boller" tenker jeg:)

du kan kjøre de bak på spiller..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte Alpine CDA9855r for et halvt år siden. Valget sto da mellom denne og Pioneer mp8600. Etter masse prøvelytting på mp8600 og masse lesning på diverse forums ville jeg prøve Alpine selvom jeg aldri hadde hørt den. Bestillte den fra Usa og ble MEGET positivt overrasket. Lyden var helt klart hevet et par hakk over pioneer. Men til gjengjeld var ikke menyene like gode. Men hos meg har det alltid vært lydkvaliteten som bestemmer så jeg kan trygt anbefale Alpine CDA9855r om det er lydkvalitet du er ute etter.

Har min spiller tilsalgs forøvrig da den ikke passer i min nye bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider