Hifonic Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 riktig, noe som gjør den ubrukelig spør du meg:) Jepp, men er jo bare å kjøpe 860 om man absolutt skal handle fra statene. Den koster akkurat samme som 8600 der borte.. Merkelig egentlig :) Siter -'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass -'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger Team Lydtrykk.no avd. Finnmark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Jo, om diskanten er plassert akkurat like langt fra hodet som mellomtonen er så funker det fint ;) det bli noe helt annet, men ikke riktig, er de på samme plass så skal jeg være enig, men det er ikke bare avstand som avgjør det:) men som jeg skriver det så blir et ikke mye resultater av tidskomp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Okei... :)Jeg kan jo nevne hele oppsettet mitt da om det er intr. i forhold til hvilken spiller som jeg "bør" ende opp med. frontsystem: Morel Pulse 6 ( mellomtone i døra vinklet litt "opp og bak" og diskantene på dashen vinklet litt hit og dit :P) Baksystem: Morel Pulse 6 coax (montert i veggene bak) sub: Pioneer TS-W305SVC Forsterker: SoundStream Human Reign 4 Spiller skal dra Pulse 6 coaxene og forsterker skal dra pulse 6 frontsystemet (2x125w rms) og så brokobler jeg rear kanalene til 1x500w rms 4ohm til den stakkars 12"eren :) Siden SS HR4 bare er til lån så har jeg ordnet meg en JBL GTO75.4 som skal overta etter SS når eier vil ha den tilbake... blir vel en alvorlig setback i power men er glad og stolt over at jeg i det hele tatt får prøvd HR4 i min bil så håper ikke skuffelsen over "nedtrappinga" til JBL saken overdøver gleden jeg vil få av HR4 :P med kun 4 kanaler til alt så får du ikke utnyttet funksjonene uansett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 det bli noe helt annet, men ikke riktig, er de på samme plass så skal jeg være enig, men det er ikke bare avstand som avgjør det:) men som jeg skriver det så blir et ikke mye resultater av tidskomp. Sant så sant... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 ok... kort sagt 4 kanaler til å dra frontsett og sub er ikke nok for å få noen spesiell glede av 8600-cda9835? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 om du hadde ha en bass bak, og en par 6" koax på dashen så kunne det blitt bra:) men du bruker passiv deling på et komposett som er plassert litt overalt foran, da blir det sjelden noe greie på tidskomp... bare rot.. men du får brukt EQ og highpass og lowpass, det er stort sett det hele.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Ok... så jeg kan like godt bruke mindre penger å finne meg en annen spiller altså med andre ord... eller kjøpe 3 veis system og stor forsterker :P Da er det vel egentlig Alpine jeg helst går for...med mindre jeg hater den ved første touch hehe Takk for hjelpa! Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 tja, eller endre litt på systemet ditt.. disse spillerene er optimale for 2veis front og sub, evt en bra koax med mulighet for separat deling på diskant og mellomtone, da blir det knall:) eneste fordelen du vil få er EQ mulighetene i dette tilfellet.. så ja, jeg ville nok heller sett etter en annen spiller, men litt andre muligheter, eller aller mest ville jeg satt opp systemet helt annerledes:) men det er en smaksak:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Kan jo endre systemet ... hvis jeg kan bruke det jeg har... ? For hvis jeg forsto riktig nå så er det best med pulse 6 front og pioneer 12"ern? Altså sløyfe pulse 6 coax'ene i bakveggene... dermed vil jeg kunne bruke spilleren jeg velger (8600-cda9835) Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autod Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Kan jo endre systemet ... hvis jeg kan bruke det jeg har... ?For hvis jeg forsto riktig nå så er det best med pulse 6 front og pioneer 12"ern? Altså sløyfe pulse 6 coax'ene i bakveggene... dermed vil jeg kunne bruke spilleren jeg velger (8600-cda9835) det eneste er at du mangler 2kanaler på forsterkeren:) bruk HR4 på front og skaff deg en subforsterker så blir det "boller" tenker jeg:) du kan kjøre de bak på spiller..:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mai 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 spm er bare hvor lenge jeg får lånt den :/ Kan vel sikkert bruke den JBL 4 kanaleren og :P takk! Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anda Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Jeg valgte Alpine CDA9855r for et halvt år siden. Valget sto da mellom denne og Pioneer mp8600. Etter masse prøvelytting på mp8600 og masse lesning på diverse forums ville jeg prøve Alpine selvom jeg aldri hadde hørt den. Bestillte den fra Usa og ble MEGET positivt overrasket. Lyden var helt klart hevet et par hakk over pioneer. Men til gjengjeld var ikke menyene like gode. Men hos meg har det alltid vært lydkvaliteten som bestemmer så jeg kan trygt anbefale Alpine CDA9855r om det er lydkvalitet du er ute etter. Har min spiller tilsalgs forøvrig da den ikke passer i min nye bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mai 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 vel har en "ekspert" neddi drammen som står klar til assistanse hvis jeg ikke takler alpine menyen :P 9855 er den som tok over etter 9835 sant?`er det veldig stor forskjell på dem? har sett, trykket og hørt på 9855 og den virket god :) Du som selger den 9855 til 3200? Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anda Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Det er mulig den tok over for 9835. 9855 er uansett modellen under toppmodellen av "rene" cdspillere fra Alpine. Vil ikke si menyene på 9855 er dårlige, men mp8600 er bare endel bedre. Er meg som selger ja om det ikke er flere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Mai 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 kun sett en til salgs hehe skal betale 3000 for 9835 men er en avtale så må holde den om jeg går for alpine :) og så tror jeg at jeg skal satse på en norsk spiller for en gangs skyld :P Skal betale 4000 for 8600 btw... så spm er i hovedsak... er 8600 verdt den ekstra lappen :P Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg