Gå til innhold

Kjøre moped ved fratatt førerkort?

Ranger emnet

eirwave

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror nok kanskje du må gå gikk..

Personlig hadde jeg hvertfall kjørt moped uansett, hvis jeg hadde tilgang på en da, men.. Opp til hver enkelt det =P

* 00' Mercedes-Benz 220 CDI

* 89' Volvo 240 sedan

[x] 86' Volvo 240 stv

[x] 84' Mercedes-Benz 190E

[x] 90' Opel Omega A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heg har forhørt meg om dette, pga sykdom er jeg fratatt førerkort i et år. Før var det slik at alle over 20 år eller noe sånt ikke trengte noe førerbevis for å føre moped. Nå må alle ha mopedførerkort.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke moped et førerkortløst kjøretøy, som alle over 18 kan kjøre?, hvis man ikke blir fradømt retten på det.

Man kan dømme fra folk førerkort på bil/motorsykkel, etc. for ganske lang tid, men moped kan man bare fradømmes i 3 måneder.

Mener at det er sånn.

Hvis man er fradømt/fratatt førerkortet pga. sykdom, så må det leveres inn spesifikk søknad om å få lov til å kjøre moped.

Vær så vennlig å ikke gnag hue av meg hvis jeg skulle være så dum å ta feil.:thanks

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, ALLE må ha mopedførerkort for å kjøre moped nå, uansett alder, men hvis du har moped lappen, og de ikke tok den fra deg, så er det bare å kjøre.... blir du stoppet og de sier du ikke har lov pga mista bilførerkortet, så svarer du bare at du har jo mopedlappen ennå... ;)

ja det er smart du.... du skal levere inn overflødige førerkort...

Han kan søke om dispensasjon til å kjøre moped/traktor. Eneste mulighet han har.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det, ALLE må ha mopedførerkort for å kjøre moped nå, uansett alder, men hvis du har moped lappen, og de ikke tok den fra deg, så er det bare å kjøre.... blir du stoppet og de sier du ikke har lov pga mista bilførerkortet, så svarer du bare at du har jo mopedlappen ennå... ;)

NÅ er vel sjansen for at de spør etter bilførerkortet liten iogmed at du kjører moped? Med mindre det er samme mannen/dama.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider