Gå til innhold

Kjøre moped ved fratatt førerkort?

Ranger emnet

eirwave

Anbefalte innlegg

ja det er smart du.... du skal levere inn overflødige førerkort...

Han kan søke om dispensasjon til å kjøre moped/traktor. Eneste mulighet han har.

Man har lov til å kjøre moped med mopedførerbeviset selv om de nå har innført sertifikat på moped.

Siden mopedførerbeviset ikke er ett sertifikat, ser jeg ingen grunn til at du skal levere det inn som "overflødig førerkort".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ta en tur innom din lokale trafikkstasjon.. spør først om de kan gi deg et mopedførerkort... tror ikke det skal være sperre på det.. vet om flere som har kjørt scooter/moped i perioden lappen har ligget hos onkel P :P Hvis ikke så er det bare å kjøre..tror ikke det skal være en big deal, om du blir tatt...

lykke til:)

BooM BooOOOm, Brooom=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic: Åssen kommer alle dere dere hjem når dere blir fratatt lappen? Får dere kjøre hjem, eller må dere ringe noen som kan taue dere? :P

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lov å kjøre hjem :(:(:(:(:(:(

Det verste, eg trodde 100% ærlig at det var 80-sone, så 70 så 60.. Hvertfall deler av strekket.. Men det var 60 så 60 så 60! 98,20 i 60en svir litt mer ja :( At det går an å være så lite våken..

Men, ble det noe 100% fasitsvar her? Eg kommer til å gro inne om eg ikkje får kjøre moped, då kan eg like godt si opp jobben og for eg tar faen ikkje bussen i timesvis hver dag..

EDIT: Ser mange bruker uttrykkene mopedførerkort og mopedførerbevis om hverandre.. Førerbevis er mye "svakere" enn førerkort, ka som er rett?

Eg fant nettopp fram mitt gamle mopedførerbevis, er det ugyldig eller? Både med tanke på at det er fra 2001, og at eg nettopp mistet førerkort for kl BC.. :/

Dette blir et helvete om eg ikkje får kjørt moped en gang!

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i følge reglene som kom i fjord MÅ man ha fører kort på moped for og kunne kjøre en.. før den tid kunna alle som var over 21 år kjøre moped uten lappen.

så så lenge du ikke har hørt noe anna er svaret NEI, då får gå og ta bussen..

(personelig hadde jeg kjørt moped uten lappen da menne)

Men de som allerede hadde mopedførerbevis måtte ikke ta teoriprøven og få mopedsertifikatet.

Det greieste er vel å ringe til politiet og spørre om du har lov til å kjøre med mopedførerbeviset selv om du har mistet bilsertifikatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Lurte på om det er låv å kjøre moped når man har blitt fratatt førerkortet pga fartsoverskridelse?

Mister gjerne lappen i 1 år :( :( Så hadde vert fint med en liten moped i mellomtiden!! :-\

Når jeg mistet lappen ringte jeg til juristen og spurte om jeg fikk lov til å kjøre moped. Det fikk jeg lov til så lenge jeg hadde mopedførerbevis. Du mister ikke det om du mister lappen.

Ser at det er mange som TROR her. Jeg VET at det var sånn i 2001. Vet ikke om reglene er endret de siste årene så jeg ville ha undersøkt i tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig fint om folk la ved årstall på sine erfaringer, for det ryktes mye at det er noen ganske ferske regler på dette området..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider