Gå til innhold

Problemer med golfen - går i nødprogram

Ranger emnet

Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Har allerede fått et delvis svar på spm. mitt, men etter utbedring ble det ikke bedre.

De på Møller og folk her på bilforumet trodde det var slangen som går fra turboen til bremsekraftforsterkeren. Det var en liten sprekk i slangen, så måtte byttes uansett. Men bilen går fortsatt inn i nødprogram når jeg kjører i ca. 110 km/t i 4. gir. Går og i nødprogram når jeg kjører i lange bratte oppoverbakker i 80-90 km/t. Har ingen peiling på hva som kan forårsake dette, og er jo ikke blitt NOE bedre etter bytte av den slangen heller.

Noen som har peil, ikke nøl med å gi tips :p

Mvh

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problemet jeg har det.... men hos meg er det hvis jeg presser bilen over 130 (forbikjøring i motbakker) Men det er heller skjeldent jeg kjører så fort og hardt så jeg har ikke gått inn veldig hardt for å finne noe løsning. Men få noen til å kjøre en diagnose på den, se om det er noe informativt å finne der...

2000 Golf 1,9 tdi Higline tre dørs 115hk og 6 trinns kasse. Knall blå

Takker ArraKiss (Marius) for javn strøm med småville og ville ideer, og for hjelp til å fylle fritiden med skruing av bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.... du rakk å svare før editen min, tenkte først på GTi serru.....

Dieselen er ganske annerledes, på turboen din sitter det en 7-8cm stor messingfarget trykk/vakumklokke, ut fra denne går det ett stag til en liten arm. Dette staget skal du klare å flytte på, det er endel motstand.

-05 Skoda Octavia

-96 Ford Exploder

-89 Jeep Cherokee Limited

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et ord... Trykkregulator!

Har skrivd dette tidligere... Skal nesten banne på at dette er problemet, hvis alle vacum-slanger er i orden... og evnt trykkføleren.

Hvis din trykkregulator er i ustand, vil turboen din bare fortsette å lade oppover til at trykkføleren din sier ifra til hjernen om at det er for høyt trykk.. og vips så kobler hjernen til nødmodus.

test med å sette inn et turbotrykksmeter.. sjekk trykket.

på en 90 hk ALH motor, går systemet i nødmodus da trykket går opp til 1,6 bar...

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421