DaButcher Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Hei, Mitt rullende prosjekt - 242r6 - er jo under stadig evolusjon. Når jeg kjøpte den: Så gjorde jeg en del med den, samt en del ble gjort med den (kræsj og snurr med henger). Derfor har bilen forfallt en liten stund, men i det siste har jeg fikset litt på den igjen. Den er nå bare en bulk, litt lakk, noen seter og småting fra å bli "strøken", som annonseselgere kaller bilene. Slik er den per dags dato: Det jeg ønsker innspill på, er: Bør jeg fjerne chromen på siderutene? Bør jeg fjerne chromen på frontrute og bakrute (jeg mener det). Jeg tror jeg fjerner på front og bakrute uansett og tror da at chrom på siderutene kan bli litt merkelig? Om jeg fjerner, skal jeg selvsagt gjøre det skikkelig, med syregrunning, etc. (matt sort i såfall). Evnt andre endringer -- utenom kapping av fjærer kan dere gjerne tipse om. ps. jeg vil ikke ha nye typen speil. jeg har også tenkt å bytte forseter og dørpaneler fremme. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 NYE FELGER! :D Er det dette du kaller jobb i kommunen forresten? ;) Syns også at frontfanger bør lakkes i bilens farge. Ny lakk skal vi ha... Som du nevner, nye seter foran.. prøv å få tak i skinnseter der også da! Baksetet ditt er nice! Jeg syns vi fjerner chromen jeg! Få festet eksosen og tettet den. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Først og fremst: KAST DE 740-lyktene så langt du greier! Og så setter du på vanlige. MYE penere. "Radikalt" Forslag: -Fjerne chrome rundt sidevinduer nye typen gummilist rundt fram- og bakvindu. -Lakkere bilen i rødfargen fra S60 R -18" R felger -Bytte lykter og forskjerm til 81- og svart rutegrill. (dette punktet kan sløyfes) -Ellers beholde fangere og vinge svart. -To gode bøttestoler i semsket skinn. -Gjerne trekke dashbord i semska skinn. "Moderat" forslag: -Omlakkering i original farge. -Fjerne chromen. -Bytte framstoler til noe skinngreier. Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Er hvertfall enig med Volvo original om dem 740 lyktene. Lakker opp bilen i mørkegrønn meg perle i. f.eks 412 og behold all chrom eller fjern all chrom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 det heteste tipset må jo være og få senka den.... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_original Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 det heteste tipset må jo være og få senka den.... Den er lav nok trur jeg! Siter -Volvo 244 GL 1980 "Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet -Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Samme farge, bytte til hvitblink baklys med refleksrampe, svart front+bakrute, vekk med laksetrapp, Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chiller Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 For hva det er verdt så ville jeg ha fjerna alt chromen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Samme farge, bytte til hvitblink baklys med refleksrampe, svart front+bakrute, vekk med laksetrapp, Laksetrappen ble stjålet for lenge siden, så den er nok ikke på! Må jo ikke bytte fronten da, den SKAL være slik den er nå! :) Syns lyktene hans tar seg godt ut jeg. Senk, den er senket, og han har sagt utallige ganger at han IKKE skal kappe. Så get lost de som sier det! :) R-felger blir ikke aktuelt kan jeg nesten helt sikkert si på hans vegne... Kant-felg blir nok kjøpt! ;) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 nå ,kun fjerne crome rundt vinduer... husker ikke om det er svartlister rundtom ,men fronten bør være slik den er. 740lyktene kan du ha ,da det ikke er så vanlig å bytte til de. Grønn ja ,mest trolig original ,kanskje en tanke perle om du vil. SuperDTM eller noe a la det. bilen er LAV nok. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Laksetrappen ble stjålet for lenge siden, så den er nok ikke på! Stemmer det, hadde helt glemt det. Sier litt om hva folk egentlig kan finne på å stjele... Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 -Selg eikerfelga og kjøp deg 18" evt med feit kant om du må ha stor kant. - Fjern/lakker ALL chromen svart, det gjør seg så sinnsykt. - Lakker bilen i en fin grønn perlemor farge. Evt hellakering i en annen farge(kansje litt for dyrt) - Få på de to turboene du hadde liggende -og fjern de down force jalla greiene du har på viskerne fremme ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 US-spec 242 TIC-look hadde vært gromt Btw, bare jeg som ikke ser "740-lyktene"? US-modellene av 240 hadde vel dem lenge før 740 engang var påtenkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 US-spec 242 TIC-look hadde vært gromt Btw, bare jeg som ikke ser "740-lyktene"? US-modellene av 240 hadde vel dem lenge før 740 engang var påtenkt. Bak står det lys fra nyere 740. Og passformen på de er kjempedårli.. Du bør sveise om bak eller bytte lamper til originale igjen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 må senkes..... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg