Gå til innhold

Innspill på modernisering

Ranger emnet

DaButcher

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

For meg så ser den ut til å være lav nok på de bilde Nr 2..

Fint senka,

1. Truetrac sperre.

2. Bilstein eller koni

3. Nye foringer rundt.

4. Alle forsterkningsstag.

5. R-Sport krengningsstag.

Hei,

jeg har truetrac, gule koni, polyforinger fremme, gt-stag, stag-bærebru, 24mm 264 stabstag fremme (whiteline).

Ellers, folkens:

Planen min er å få sveist inn bakplate fra 740 (har liggende i boden min).

Har også liggende ny frontplate.

Det blir vel tatt i samme slengen som bulken tror jeg.

Ang bøttestoler vs. "cruisestoler", så tror jeg at jeg går for "cruisestoler".

Fikk tilbud på 242gt interiør, men det er ikke så fett da.. :P selv om det er bedre enn beige, kombinert med sort.

Jeg kunne vel forsåvidt muligens byttet til 81'-> baklys med hvit blink, men.. det er vel tøffere om jeg får på 740 bakplate? Problemet er hjørnene bak lyktene, der er det ikke nok plass til 740 lysene, samt bakplaten må lengre inn mot bagasjen.. men kapp og sveis fikser jo det.

stemmer som øyvind (colli) sier: jeg vil ikke ha r-felger.

superdtm eller asa racing gt (sort(?)).

asa racing gt er billigere enn superdtm, men de har feil ET og krever derfor spacers.. så prisen blir ca. samme, men jeg er ikke helt sikker på hva jeg mener er tøffest av de to.

jeg har forøvrig kjøper på eiker felgene (som jeg fremdeles synest er feite på 240, hehe).. Ja, jeg synest de er feitere enn r-felger.

men, ja.. jeg kjøper nok nye i juni. blir vel 17 eller 18, tror nesten 18 vil fungere greit.. 225/40-18 er vel den mest riktig dimmensjonen, differanse på 3.7% mener jeg at jeg kom frem til.. (ca . en uke siden jeg regnet ut, så tallet tar jeg fra mitt råttne hode).

takker alle for innspill og jeg har kanskje glemt å kommentere noen, men bilen blir nok ikke "radikalt" endret fra dagens utseende. flatpanser skal være der og jeg tror jeg beholder usa fronten, videre beholder jeg den nok grønn. Blir vel original, eller mørkere grønn met. kanskje perlemor? men, ja.. vindusviskerspoilerene kan jeg vel rive av også.. kan faktisk ta å montere de på en 244 med gtx-front og laksetrapp som står rett bortenfor min.. han blir sikkert happy for de.

LMS:

Om du hiver av kommandofangerene dine, skal du se bilen din blir høy igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen er lav nok ,er nesten ikke klaring under. tror neppe DaButcher har planer om å slipe asfalten med bilen, det skal fremdeles gå an å kjøre bilen rundt omkring på de flotte veiene i Norges land. Jeg vet at den er så lav så du får den foran uten å flytte fjærskålene ,og denne bilen skal fremdeles være lovligt senket.

Så jeg håper at enkelte her med 242 og høvla "commando'" bør jekke seg ned selv om enkelte tror jo eldre jo bedre. Denne tråden skal ikke handle om kappede senkesett og annet idio*i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke ann og senke den mer, da er det ikke mer understell igjen!!!! Og dessuten er den kjempe fin sånn som den er nå :)

jeje,tydeligvis må denne 242n være en spesialmodell spesielt bygd for å være høy(muligens 4wd også?) ettersom den etter mine 242s igjennom tidene(lett framkommelige også)ikke er så lav i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeje,tydeligvis må denne 242n være en spesialmodell spesielt bygd for å være høy(muligens 4wd også?) ettersom den etter mine 242s igjennom tidene(lett framkommelige også)ikke er så lav i det heletatt.

husk: traversen er senket 7mm, det er jt 3" eksos.

det er ikke autobahn i bergen heller, for å si det sånn.. jeg har revet opp eksosskjøten en del ganger, hengt eksosen fast i bekkalokk, etc. (kumlokk på bæRrrRgensk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk: traversen er senket 7mm, det er jt 3" eksos.

det er ikke autobahn i bergen heller, for å si det sånn.. jeg har revet opp eksosskjøten en del ganger, hengt eksosen fast i bekkalokk, etc. (kumlokk på bæRrrRgensk)

se der ja,påfunn det å senke traversen å da dabutcher!:)

Du får se til å sveise eksosen skikkelig så blir den nok fremkommelig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der ja! Bort med chromen!! Svenskechrome er ikke alltid like fint!

ja, det som er rart sant..

er at frontrutechromen går jo mye lengre opp på taket, enn siderutechromen..

derfor sre det litt rart ut, synest jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider