mosfet Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Skal gjenge opp oljeretur i bunnpanna fra turboen, og skal montere en fitting som jeg fester slangen til. Hva finnes av fittinger her? Jeg har søkt litt, og kommet frem til at jeg kan bruke 3/4 NPT fitting. Videre søk har gitt meg at da må jeg borre et hull på 59/64 in = 23,4156 mm og deretter gjenge opp med en 3/4 NPT gjengetapp. Nå kan det hende logikken min brister her, men vil ikke 3/4" være 19,05 mm, og hvis jeg da borrer et hull på 23 mm vil jo dette være ganske dumt.. :well Det jeg kan skjønne her må være at 3/4 NPT ikke kan være 3/4". Stemmer dette? Finnes det noen fittinger som er metriske? Hva gjør dere andre når dere skal montere oljeretur? Har mekaniske verksteder NPT-gjengetapper liggende, eller vil de se dumt på meg hvis jeg spør om noe annet enn metriske størrelser? Setter stor pris på svar her, da dette haster litt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg