Gå til innhold

Lord wild: Mitt BMW E-21 prosjekt...

Ranger emnet

Lord Wild

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

E21 orginal krom fanger forran og bak for du på kaross.no ;) 800 og 700 kr.. :D

Har en 318i jeg å, så gøy å se hva du gjør med din... :D

men du har 2 like frontlykter, samme størrelse. Jeg har 1 stor ytterst og liten innerst :/ har du bytta eller ???

Hvor fikk du 323 instrumentet da? Å mye pjesk å få det på ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøfft prosjekt dette. Har hatt 7-8 av E-21 selv, så jeg er alltid nyskjerrig på denne biltypen. Kunne godt temkt meg en igjen faktisk...

Har en 318i jeg å, så gøy å se hva du gjør med din... :D

men du har 2 like frontlykter, samme størrelse. Jeg har 1 stor ytterst og liten innerst :/ har du bytta eller ???

De store lyktene (enkle) var orginalt på 316, 318 og senere 315 utgavene. De små du har innenfor er Hella ettermarkeds lykter (med grill)

98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store lyktene (enkle) var orginalt på 316, 318 og senere 315 utgavene. De små du har innenfor er Hella ettermarkeds lykter (med grill)

Faktisk så handla jeg de av en kollega som har hatt en 320i som det stod på, han hadde tatt vare på en del deler...

Hvor fikk du 323 instrumentet da? Å mye pjesk å få det på ?

Handla instrumentene av en som jeg traff på ekeberg messa.. var der for å finne nettop dette, & en del andre deler. Ikke mye stress å putte den i, var i grunnen bare å putte den på plass & koble turteller ledningene separat.. (litt plundrete, men ikke vanskeli hvis man har gjort det før på andre biler)

Da har du ikke lett godt nok... W&N har ikke bilder av alle delene, men i katalogen (som du kan laste ned) står delene. De har både original og uorg...

Fant det nå.. Bare jeg som er blind å for lat til å lete skikkelig nok.. blah

Turbon' er solgt.

Ønsker å kjøpe Zender kit til bilen, alt av interresse.

Min prosjekt tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK... har vert litt slapp med før bildene.. men skal oppdatere med etter bilder fra sandblåsinga av fronten i morra. (Søndag).

Får en kamerat på besøk... tilfedigvis han som skal lakke herligheten, som skal hjelpe med resten av bilen....

masse bilder komme:) :driving :cool: :popcorn ...

Turbon' er solgt.

Min prosjekt tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
har jobbet MYE i det siste, så har ikke hatt muligheten å mekke no på bilen.

Håper Været er fint på søndagen, da skal jeg mekke hele dagen...

Hehehe.. vel. som sakt tidligere har fortsatt hatt mye jobbing...

Er nesten sur, på meg selv for at je ikke får gjort no med bilen.

Vel. liten oppdatering: Fronten er ferdig sandblåst. Mere sand, grunning og ting å tang er kjøpt inn. Så alt er klappenes klart til en heidundranes pusse/blåse jobb.

Er en "liten" elektrisk jobb med den før jeg får fyra den, men det er mulig jeg må ta på Verksted siden jeg har ca. 0 peil på bil elektrisk. Evt. hvis noen føler lysten til å ta se en tur til Arendal for å hjelpe til så værsågod.

Følgende feil er registrert: Gåen Bensinpumpe, bytte tenningslås, lete fram en feil ved styrestrømmen til bensinpumpe relè (nytt relè er kjøpt og testa ikke dette som er feilen) og et Bensin rør ved motoren som har hull og må byttes.:puke

Turbon' er solgt.

Min prosjekt tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir bra dette.. liker veldig godt e21

Er det stiv bakaksel på e21? eller samme greia som e30?

Nei, den er nok delt.

Holder fremdeles fast på at e21 er den fineste bmw`n som er laga!

Det er jeg enig i!

Ligger et sett med allycat 13x8 felger på kjøp&salg for 1000 spenn, disse gjør seg utrolig bra på disse bilene. Går akkurat klar av bremsene forran og.

alleycat813.jpg

Savner min E21... Pass godt på den, de er tydeligvis lette å stjele :deng

Vet ikke helt. aldrig likt så små felger. Lette å stjele... jah.. de kan jo prøve.. garasjen min er video-overvåka & med alarm :thumb :thumb

Turbon' er solgt.

Min prosjekt tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider