cREATURe Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Jeg og Trond.S og en annen kar var ute og cruisa idag. Etter en halveis burn-out fra Statoil vendte vi nesa hjem. Jeg la'n inn i 4. gir og gassa, men det begynnte å fuske. Jeg slakka av og tok av veien. Men da stoppa'n. Så når jeg prøvde å starte'n bare sto'n å kinna. Tenkte kanskje at bensinpumpa eller releet hadde gått føyka. Men de virka. Det var også gnist på alle plugga. Vi prøvde å starte'n på tre dyser og da harka'n og gikk litt før det stoppa. Men starta altså ikke. Det virker rett og slett som om den ikke tenner riktig eller no. Det bofser litt akkurat når man skrur av motor'n lissom. Skjønner det ikke jeg. Noen som har vært borti noe lignende, eller skjønner hva jeg prater om? Fikk masse hjelp men fikk lissom ikke start. Totalt 8 kamerater som stoppa for å hjelpe: Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liIIebror Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 sjekk at det ikke er kommet rust i tanken din.. jeg må ut hver 10 mil og blåse i bensinslangen for å få rusta tilbake i tanken igjen jeg,, :D kan være at den er tett Siter Benekter du fakta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.enos.pork Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 høres ut som tenningen din er feil. Mulig registerreima/kjeda hoppa noen tenner under burnouten. Siter chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Juni 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 Takker for svar. Får vel ut å se litt nå om jeg finner det ut når det er lyst. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 Heisann! Noen som veit om det går bra med M10 motor'n når den kammer over? Eller banker alt i sammen og man sitter der med krøka ventiler? Det skjedde i allefall på M20'n til onkelen min. Det som var litt rart var at når bilen blei kjinna (det skrives ikke sånn;)), så gikk det jævlig tungt og starter'n klarte ikke å dra den rundt. Har du finni ut noe Marius? Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 Ikke at jeg er noen ekspert, men hvis det er din sierra som er på bildet, så skjedde akkurat d samme da kompisen min sin sierra mista reg reima.! kan jo være den ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 Hadde endel kødd med luftmassemåleren på min 518i. Hang seg opp slik at hjernen oppfattet det som full gass og pøste på med bensin slik at den dauet. Sjekk om pluggene ikke er fulle av bensin. Er omtrent det eneste som kan gå galt med disse maskinene, de er jo f*** meg skuddsikkre. Har aldri vært borti at kjedet har "hoppet" på de, men klart det umulige kan jo skje? Lykke til creature, og si ifra hvis jeg kan hjelpe på noen måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Big-Z Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 Jeg hadde en Volvo 242 engang..... Skulle børne og den blei helt tullete, ville ikke gå rent, og da den ble kald ville den ikke starte, da viste det seg at motoren hadde vridd seg så mye at vakuum slangen til bremsene var revet av..... altså falskluft! Siter -skal se, kanskje om jeg får tid skulle jeg nok gjerne ha men det kan nok ikke ta lang tid men jeg rekker det nok ikke før det er for sent..... Betyr det grønne lyset at jeg skal kjøre?? -90 VW Passat cl stv 2.0L -87 Hvit/Krokan Golf Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Juni 18, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 Var å skaffa meg sånn kjekk bok idag. Sånn at jeg skulle skjønne litt av hva jeg drev på med. Det "coveret" foran kjeden er delt i to. Det øverste kan jeg visst få av, men det nedre må man visst ha spesial vertøy for å komme seg inn på. Har igjen å skru av vannpumpa og sånn for å komme til. Men må til byen og kjøpe meg no skikkelig verktøy imorra. Trond.S sendte meg denne linken.. http://www.bmwpower.nu/bmwborsen/bmw.asp?id=45624 Må si den er meget innteressant! 10 000 SEK = 9019 NOK Har du finni ut noe Marius? Ikke stort egentlig. Kom hit og hjelp meg når du ikke må jobbe a! Ikke at jeg er noen ekspert, men hvis det er din sierra som er på bildet, så skjedde akkurat d samme da kompisen min sin sierra mista reg reima.! Min er den over som står med panseret oppe. Den hakke reim, men kjede. Så jeg håper da ikke det har ryki. Men kan være at det har hoppa over noen tenner, som dr.enos.pork sa. Hadde endel kødd med luftmassemåleren på min 518i. Hang seg opp slik at hjernen oppfattet det som full gass og pøste på med bensin slik at den dauet. Sjekk om pluggene ikke er fulle av bensin. Er omtrent det eneste som kan gå galt med disse maskinene, de er jo f*** meg skuddsikkre. Har aldri vært borti at kjedet har "hoppet" på de, men klart det umulige kan jo skje?Lykke til creature, og si ifra hvis jeg kan hjelpe på noen måte. Skrudde dem ut igår.. Så ikke ut til å være fulle av bensin. Kan love deg at det er mer som kan gå galt!! hehe.. har smertelig erfart det noen ganger! Du kan hjelpe til ved å gi penger til "Redd Marius' Bil" fonnet. ;) Jeg hadde en Volvo 242 engang..... Skulle børne og den blei helt tullete, ville ikke gå rent, og da den ble kald ville den ikke starte, da viste det seg at motoren hadde vridd seg så mye at vakuum slangen til bremsene var revet av..... altså falskluft! Så ikke ut til å ha skjedd her egentlig. Faen ass.. kjenner suget etter ny (og større) motor komme over meg her! Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bullit Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 tror ikke du behøver noe spesilalverktøy for å skru av det nederste dekselet, men er noen år siden jeg har skrudd på disse motorene. Som sagt, hvis det er noe jeg kan være behjelpelig med, er det bare å si ifra. Penger er det dårlig med...:mad: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 Originally posted by Trond.S Heisann! Noen som veit om det går bra med M10 motor'n når den kammer over? Eller banker alt i sammen og man sitter der med krøka ventiler? Det skjedde i allefall på M20'n til onkelen min. Det som var litt rart var at når bilen blei kjinna (det skrives ikke sånn;)), så gikk det jævlig tungt og starter'n klarte ikke å dra den rundt. Har du finni ut noe Marius? Trond Akkurat det at ikke starteren ville dra den rundt etter at den skar seg er jo ikke uvanlig akkurat. Alle de gangene jeg har opplevd at motoren har skjært seg har det resultert i nettopp det, at starteren ikke klarer å dra motoren rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Originally posted by Ascona Akkurat det at ikke starteren ville dra den rundt etter at den skar seg er jo ikke uvanlig akkurat. Alle de gangene jeg har opplevd at motoren har skjært seg har det resultert i nettopp det, at starteren ikke klarer å dra motoren rundt. Hei Tror du virkelig at motor'n har skjært seg a? Den klarer å dra rundt igjen når man slår av tenninga og på igjen med en gang. Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond.S Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Originally posted by cREATURe Så ikke ut til å ha skjedd her egentlig. Faen ass.. kjenner suget etter ny (og større) motor komme over meg her! Trust your instinct ;) Porras har forresten kjøpt seg 900 turbo ;) Trond Siter - BMW 528i 85 -Langtids prosjekt - BMW 525i - BMW 745i X BMW e30 med S50B30 -Morro bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Plukk av en slange til forgasseren, og dra starteren... Sjekk at det kommer bensin... det skal komme en del.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet Juni 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Originally posted by Robert Plukk av en slange til forgasseren, og dra starteren... Sjekk at det kommer bensin... det skal komme en del.. Har sjekka det ja. Massevis av (altfor dyr) bensin som kommer. Er forresten ikke forgasser men injection motor.. Tok av toppen og øvre kjedekåpa. Og alt så ut til å sitte som det skulle i forhold til hverandre. Altså virker det ikke som om kjeda har hoppa over. Tror kanskje det er fordeleren.. men bytta jo den for 9 mnd siden eller no. Får se om det tilfeldigvis "ramler" en ned i lomma mi når jeg er på høggern imorra. Porras har forresten kjøpt seg 900 turbo Ja, gikk fælt den! Litt snodig med denne ladinga av turbotrøkket da.. hmm.. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg