Gå til innhold

dekk og felg 235/45 17" ?

Ranger emnet

skibstaen

Anbefalte innlegg

men til saken. håper det er snakk om felger som tåler så breie dekk dvs min. 8" breie felger.. og for guds skyld, ikke vits å kjøre med ballonghjul da. ser jo helt jævlig ut. 35profil holder lenge når det er 235 breie dekk!

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men til saken. håper det er snakk om felger som tåler så breie dekk dvs min. 8" breie felger.. og for guds skyld, ikke vits å kjøre med ballonghjul da. ser jo helt jævlig ut. 35profil holder lenge når det er 235 breie dekk!

Da jeg hadde 16" på gamle volvoen, da hadde jeg 225/50 bak, de var nesten som ballong dekk.. Skulle godt hatt 45 profil.. da hadde det fortsatt vært låvelig.. akkorat på grensa..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten ballongdekk? langt over grensa mener jeg.

Ja, skal si meg enig i at det var ikke det peneste :P

Men det var jo den gangen.. hehe.. viste ikke helt hva som gjorde det da.. men vet det nå, så neste gang blir det ikke slik.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal si meg enig i at det var ikke det peneste :P

Men det var jo den gangen.. hehe.. viste ikke helt hva som gjorde det da.. men vet det nå, så neste gang blir det ikke slik.. hehe

skal kjøpe dekk til mine 18" felger snart jeg,vil tro det er mange her på forumet som anbefaler 235/45 på de også.

16/17/18" felger og større felger med mer profil enn 215/40 er så støgt at 14"stålfelg med "fullprofil" er like fint.

ser minder harry ut med 14" stålfelg enn 17" med ballongdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal kjøpe dekk til mine 18" felger snart jeg,vil tro det er mange her på forumet som anbefaler 235/45 på de også.

16/17/18" felger og større felger med mer profil enn 215/40 er så støgt at 14"stålfelg med "fullprofil" er like fint.

Det er sant! hehe..

Men er ikke alle som vet hvordan ting vil se ut.. jeg har jo lært litt nå med tanke på hvordan jeg hadde det.. hehe..

Men har noen 17" med 215/45 dekk, det ser jo helt greit ut syns no jeg,, akkorat passe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 18". er den mest "riktige" 235/40-18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i 18". er den mest "riktige" 235/40-18.

Godt mulig det,men en helt uaktuell profil på min bil.biltilsynet mente 225/35 som forøvrig er en mye penere profil var helt ok.og skreiv det inn i vognkortet.

Hva som er mest riktig er vel ikke så intressangt så lenge det er godkjent og ser pent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det,men en helt uaktuell profil på min bil.biltilsynet mente 225/35 som forøvrig er en mye penere profil var helt ok.og skreiv det inn i vognkortet.

Hva som er mest riktig er vel ikke så intressangt så lenge det er godkjent og ser pent ut.

jeg poengterte det, siden du snakket om 45 profil på 18".

Lenke til kommentar
Del på andre sider