Gå til innhold

vinduspusserne bare går og går......

Ranger emnet


Granerud

Anbefalte innlegg

Det stemmer det Ruzle... Ett hakk opp er tregeste intervall, så ett hakk ned litt raskere og nederste er raskeste... Man må skru på og av en intervall for å få de til å gå en gang! :) Men det var jo ikke problemet her...

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

samme problem som turbojonas.. jeg tror mest det er releet som ikke vil klikke ut igjen

Hei,

 

Kan du forklare hvordan et relè ikke vil klikke ut?

Jeg bare lurer på hva som kan skje inni der for at slikt skal skje, når det tross alt er et veldig enkelt design med en elektromagnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å bytt bryteren, kan være så mangt, så bruk elimineringsmetoden.

Bytt bryteren først, enkel operasjon, så releèt, og motoren hvis det ikke funker.

På meg virker det som om det er bryteren som ikke sender signal om

at du har tatt spaken opp igjen. Om du skjønner.

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enkelt å bytte motoren.

 

Har hatt dette problemet ÅTTI ganger før.. På nesten alle bilene jeg har hatt.. Og opp til flere ganger på en.. Bytta motoren, og det funka helt fint.

 

Den ene jeg har nå, der er den slik at når den går på intervall, så går den slik den skal, bortsett fra at avogtil stopper den ganske langt oppe på ruta, og begynner å gå igjen etter 2 sek.. så plutselig funker den igjen..

 

Like greit å byttte hele driten.. Jeg kjøpte splitter ny til prosjektet.. 1300 kr, og det var faen meg vert det :D

 

(skulle skifte en her om dagen, fikk den på, skrapa ta helvete! ble så forbanna, og roa meg ned med at de 1300 kr var vært det:P)

 

Men bare å prøve å bytte den.. Er ikke vanskelig, 3 skruer og et klips å kontakten.

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så problemet er det at hvis du tar spaken ned og opp, for å få den til å gå kun 1 gang, så registrerer den ikke at du tar spaken opp, og fortsetter da bare å gå!? :)

 

jepp det stemmer ja.... men noen ganger, veldig skjeldent så går de en gang og stopper.... men som oftest når jeg "dytter" spaken engang ned så bare går de og går... hender de av og til stopper før jeg stopper bilen....men som oftest må jeg stoppe bilen før de gir seg... veldig slitsomt...

 

og den spaken går jo opp av seg sjøl da... det er ikke noe hakk jeg dytter den ned igjen.. herregud for en diskusjon.. hehe...

 

et hakk opp: intervall

der spaken vanligvis står: "dytter" den ned engang (uten hakk) går engang og gir seg.

et hakk ned:går kontinuerlig i moderat tempo

et hakk til ned:går kontinuerlig i fortere tempo

 

sånn er det hvertfall på min bil, og flere andre 240èr som jeg har kjørt...

 

men ja RuZleBiFf den fortsetter som oftest bare å gå ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er nok releet.. kan hende at det er kommet fukt i det.. det sitter bak fothvileren på venstre side av clutch'n.. eller at motoren har brent, noe som ska utrulig mye til.. og da vil sikringen trolig ryke etter en stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår