Gå til innhold

Instrument bord problem....

Ranger emnet

nicolay

Anbefalte innlegg

Kjøpte R32 instrument bord, som på bilde, på eBay i den tro at det ville passe i min Golf GTI 1998, noe det desverre ikke gjorde. Turteller går ikke og stort sett det som er av feilmeldinger kommer opp.

Men rakk å stille inn kmstand og programmere om startsperre, så da har jeg et problem... Må få satt i det originale instr. bordet igjen, men der har jeg ingen login kode!?

Og så sitter jeg da med et R32 instr. bord med kmstand på 78000, med login kode, som jeg gjerne skulle solgt, men da må kmstand resettes igjen, noen som vet hvordan jeg kan få flashet dette? Beklager hvis det er "tabu" å spørre om, men håper på svar så jeg kan få solgt den til en som kan bruke den (2001 mod eller nyere)...

Kan noen hjelpe med, råd. alt taes imot med takk!!!

7b_1_b.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

km-standen skal i allefall være klin umulig å stille tilbake om du ikke får noen som har utstyr til dette da. Vet det er folk som driver med dette (ulovlig selvsagt), men det er mulig å få gjort.

Les mere her: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=100550

Var selv interessert i dette av forskjellige grunner for en tid tilbake.

Nydelig instrumentbord forresten. Mye skal du ha for det slik det står nå da?

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt rått instrument bord!!!, sykt(!) kjipt det ikke passet i min....

Akkurat tollet det inne fra tollvesnet i dag, kom på totalt 3,45 lapper, og kan selge videre så jeg går i null. Står på 78030 km, med login kode....

Altså håper det forstås at jeg ikke skal "jukse" med km.stand på noen måte her, så hvis noen har utstyr, eller vet noe mer om nullstilling så pls. si ifra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Men kan du ikke legge opp nye følere å sånn? Er det Roger som har kikket på dette eller? Han har ihvertfall masse peiling på VagCom virker det som

VW GOLF V GTI 2005 modell

VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt

VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt

VW JETTA 1,8gl 90modell solgt

http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det høres håpløst ut men.. Airbaglyset trenger du ikke, så det er jo bare å fjerne dioden. Abs-lyset er jeg litt usikker på, men trykkføleren til oljetrykket er bare å legge opp. Bør ikke være rare jobben :) Og hvis man ikke harm trykkføler, hva skal man med det nå plutselig? Så hvorfor ikke bare koble den ut og? :)

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ligger vel i at Golf IV begynte med CAN-BUS systemet i 2000-2001, og at gamlere modeller ikke har dette systemet, derfor vil mest sannsynlig IKKENO fungere, da du ikke får behandlet noen som helst signaler fra bilen din i dette instrumentet.

Kjøpte du det nytt eller? siden du greide og justere kilometer? det er jo ting som i utgangspunktet bare skal kunne gjøres en gang og om kilometerstand er under 100 km.

MEN finnes jo så mangt ute på markedet da med tanke på 0-stilling etc. Hvorvidt det finnes noe som kan gi deg "overganger" for å kunne bruke CAN-BUS på din bil vet jeg ikke...

Lykke til ihvertfall. Kult instrument!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på den andre siden, kjøp deg heller nye instrumentskiver samt chromeringer... så har du et like kult instrument.. Nye nåler får du også kjøpt...

Ser ut som det er den "lille" kjørekomputeren på det der også... "må" jo ha den store om du først skal bytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk råd av roger om at jeg måtte ha den lille for at det skulle virke. Er CAN-BUS som er problemet. Tyskern jeg kjøpte av på ebay var ikke så lett å ha med å gjøre, så ble toll desverre...

Så jeg tror nok jeg er nødt for å prøve å få den gamle til å virke igjen, men den har jeg ingen login til...

Hvis noen er intr. i den jeg har kjøpt så kan jeg vel selge den for litt lavere pris siden kmstand er justert. Den var brukt, men så ny ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider