Gå til innhold

Bank og forsikringsselskap - En vits?

Ranger emnet

Ezo

Anbefalte innlegg

Dette er historien om hvordan drømmen min om Supra og ST205 ble knust, og delvis om hvilken bank og forsikringsselskap man bør bruke.

Jeg ringer inn og spør først om lån til Supra og ST205 Celica GT4

Karen spør meg flere ganger hvilken bil det er, da han ikke finner de i systemet... Først ler han om lånet mitt fordi han mener jeg overprisa noe jævlig. Fordi i "boka" hans, står det at en 94modell Supra Twin Turbo skal koste 70.000kr i markedet. Jeg ler av han, krangler litt med han, og går vidre til ST205'en.

Jeg sier til han at det er nyttesløst å bruke det systemet de bruker fordi ST205 ble ikke tatt inn i norge som ny engang. Men neida, han kjører på. Igjen spør han meg flere ganger om navnet.

Han kommer frem til at bilen jeg skal ha, er en Toyota Celica GT, som i boka hans koster 120.000kr... Igjen prøver jeg å forklare han at det IKKE er samme bil, da bilen jeg er ute etter har nesten 80 gamp mer, og dobbelt så mange hjul i drift. Neida, han nekter å høre. Bilen jeg er ute etter koster 120.000kr tydligvis.

Greit nok tenker jeg, lån fikser vi senere, jeg ringer til forsikringsselskapene og hører om priser der.

Må først og fremst si at gjensidige er utrolig hyggelige folk, men de kunne nok ha hatt litt mer peiling på selve bilene.

Gjensidige nekter å forsikre supra, av ganske enkle grunner. ST205'en kan de forsikre. Og prisen var ikke alt for ille heller...

IF derimot, vet vi er ganske morsomme på priser.

Supra'n skulle de ha like mye som en ganske stor bolig ville kosta meg å leie. Altså rundt 74.000kr.

Også spør jeg om prisen på en ST205... Nok en gang begynner vi med leken "Spør meg 10 ganger om bilens navn". Han graver først frem en vanlig celica, samtidig som jeg nærmest bønnfaller han om å finne riktig bil, da han gått inn på en helt vanlig Celica. 61900kr... Men han kunne "årne no" så jeg skulle få det til 59000kr... Finner etterhvert frem til riktig bil, som i deres system er celica turbo... den ligger på 74000kr og...

Trygg hansa forsikrerer bare biler under 200hk

Etter dette har jeg lært meg at DNB-nor er helt ubrukelige å forhandle med om lån, Elcon er greiest å ha noe å gjøre med her...

IF har helt ekstreme priser med mindre du har litt bonus å backe opp på...

Gjensidige er ganske greie, men de vil ikke forsikre de villeste bilene på gata.

Postbanken tar 2. plassen da de nærmest forsikrer alt med 4 hjul, og prisen er sånn midt i mellom IF og gjensidige.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt hva du mener å slikt når du mener det med forsikring så slikt....

Hadde selv en kamerat med en Opel Kadett C med 200hk 2000cc.....

Når han ringte et forsikringselskap så lå ikke noen kadett der inne med 2000cc så han forsikrings duden sa at de måtte bare forsikre den som 1600cc å det gikk bare bra det.....

Ikke høy forsikring i det hele tatt faktisk.........men ble jo registrert som 1600 da..........

01 BMW 320 DAT.

x 09 Ford Ranger XLT

x 02 Volvo S60

x 93 MB 200E

x 87 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, Forsikringshaiene har ikke lov til å si: "Den forsikrer vi ikke"

Men skulle jeg ha forsikret en slik bil ville jeg gjort det på mine foreldre, det vil lønne seg..

Prisen på porscha på meg: 12500,- i året, Men jeg satte den på fattern= 3500,-

Du kan jo også ta ett forbrukslån for å finansiere bilen, men det er dyrt.

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, greit når de ikke klarer å finne blen i systemet, og de tar en dårligere/billigere bil i utgangspunktet... Det hadde vært kjekt. Men i mitt tilfelle hadde det blitt slik at jeg forsikrer bilen som en ikke-turbo osv, og hvis noe skjer med bilen/andre, kommer jeg til å slite som et helvette... eller?

For det andre, forbrukslån blir nok litt drøyt... Er vell minst dobbel rente/tre ganger så mye? Men skulle ikke lånet vært så mye, hadde det sikkert funka.

For det tredje: Nikdev... Cherry'en... NICE!!!

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige nekter å forsikre supra

øh? jeg har da virkelig forsikra en supra hos gjensidige..

å prisen.. har jeg krangla ned ifra 64000 til 16000 eller no'

lån fikser du hos as finansiering. dem gir faen i hvor mye du trenger, men så har dem nesten 7% rente da...

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider