Gå til innhold

Bruke tenninga fra en b230k til b23a?

Ranger emnet

Kastel

Anbefalte innlegg

Går det an? Har en b23a som har rulla ca 120 000km på telleren å den motoren som jeg har i har gått 236 000

Lurte på om jeg kunne bruke tenninga!! alså bygge om b23a til eletronisk K tenning å bruke fordeleren å coilen å resten av dillet?Greit å ha reserve motor så i steden for å kaste den så lurte på om jeg kunne bruke den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker sikkert, men blir nok mye knot. Må f.eks bytte svinghjul på B23a motoren fordi K tenninga bruker svinghjulsensor. Er nok en del kobling osv som må til.

Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg satset på elektronisk tenning fra en B230A motor hvis du vil bli kvitt stift driten.

T.AA.S:b230k motoren er bedre enn f.eks en 23/230A osv da. HVIS alt funker som det skal (hehe). Bruker mindre bensin osv..

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare hatt en, men den gikk bedre enn 230A og brukte mindre bensin.

Tålte også mye juling pga defekt termostat, ble kjørt til den stoppet av varmen mange ganger.

Skjønte ikke helt vakumopplegget på bilen, så fjernet en del av det.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det jeg mener er at jeg eller vis k motoren ryker så kan jeg bare flytte over tenninga\fordeleren over til b23a motoren.Så slipper jeg oxo di %¤#%&¤ vakumslangene på k motoren med å har en motor som er solid i steden for K motoren som er like å plan som en diesel:P Å jeg kan bygge om b23a til turbo en gang med hehe i hverfall det er bedre å sette turbo på den en den forbanna k motoren

Lenke til kommentar
Del på andre sider