Gå til innhold

selv-lakkering

Ranger emnet

vectra98

Anbefalte innlegg

har en vectra b 98mod og hadde tenkt å lakke dørlistene på siden av bilen og en del av front og bakfangeren i bilens farge. Hadde tenkt å gjøre det selv med spraybokser som jeg kjøper på beckers! Kan det bli bra? eller burde jeg sprøyte-lakkere med kompressor?? + at jeg skal lakkere interiøret..

-Opel Vectra B 98

-Toyota Hiace 4wd lang 04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker sikkert greit nok til å lakkere småtteri den. Med filler mener jeg fillergrunning. Det er nesten som sprøytesparkel, det fyller opp sliperiper osv samtidig som det er fullgod grunning.

Framgangsmåte for å lakke plastikklister blir som følgende.

-Puss over med pusseduk

-Vask Grundig med silikonfjerner!

-Sprøyt med plastgrunning f.eks Sikkens Plastoflex (1K)

-Sprøyt i filler for å fylle opp den ruglete overflaten

-Slip filleren med 6-800 papir

-Lakker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dem har ei sprøyte på beckers til 500kr tror jeg!! holder den? Hva er filler?

Har prøvd og lakke med den sprøyta som beckers har, og den duger kun til veldig små deler. Er det store deler av fangeren du skal ha lakkert? Listene er grei, for det er jo så små overflater, men vist det er noe mere enn nederste del av fangeren ville jeg ikke brukt den sprøyta!

Er jo mange her i området som holder i sprøyta på kveldstid til halve prisen, så vist det er noe stort du skal lakke anbefaler jeg deg og heller ta kontakt med en av dem :)

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider