codegen Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Hei folkens! Holder på og ordne en c20ne(opel, ohc) nå, det skal monteres turbo på den. Da lurer jeg på om det er nødvendig med datasprut? har fundert litt på MegaSquirt, noen som har noen formeninger om denne? hva kommer komplett sett med sensorer osv. ferdig fraktet på til norge ca.? vansklig å montere? og hva med programmeringen(regner egentlig med at den blir værst..)? Mvh, Stian Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 driver selv med MS2 v3.0 til en Golf 16v motor jeg har! har dog ikke kommet langt, men det ser lyst ut enn så lenge! er verdt og satse på :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djnick Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 jeg har kjøpt ms til min c20let men jeg mangler endel følere og litt forskjellige ting. blir spenende og sette i gang :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mai 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 jeg har kjøpt ms til min c20let men jeg mangler endel følere og litt forskjellige ting. blir spenende og sette i gang :) gi meg en tilbake melding når du har fått fart på systemet da :D jeg kommer ikke til og montere noe før i sommer :p Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 driver selv med MS2 v3.0 til en Golf 16v motor jeg har! har dog ikke kommet langt, men det ser lyst ut enn så lenge! er verdt og satse på :) nice.. så projekt tråden din, fet bil :) håper du får montert 16v`en snart ;D gi meg tilbake melding på MS`en da :) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 min er oppe å går.. funker som bare det.. ;) Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 min er oppe å går.. funker som bare det.. ;) nice! var den vansklig og stille inn da? brukte du lang tid på å montere det? Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mANlAC Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 min er oppe å går.. funker som bare det.. ;) Var det mye følere osv du trengte i tillegg? eller brukte du dem orginale som var der fra før? Har du noe bilder av oppkoplingen?? Problemer du har støtt på? ++++ La oss få høre!! :) Siter + Opel Vectra B 99mod - Full stylet!! + Opel Vectra B stv 98mod + Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil* + VW Golf 3 96mod + VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ulfern Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 problemene var vel i største grad dataen som lagde.. hadde noen problemer med å få kontakt med sprutet.. men kom seg når jeg la inn comporter på nytt.. samt at jeg la inn koden(til sprutet) og riktig software.. da var det plutselig bare en lek.. :) man trenger ikke mange sensorer.. men jegkjøpte dem jeg.. siden alt bygges fra scratch.. Siter Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330 Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 jeg er så flink at jeg har klart og knekt ene benet på prossessoren under en feilsøkingsprosess... :( såh.. har en kompis som skal fixe den... en eller anna dag.. han tar det knusende med ro og stresser ikke.. men jeg vil ha den til å funke... :( har dog ikke kommet inn i MS'n enda.. så får ikke testa Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mai 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 hehe, pent :) Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staverh Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 også intresert i info om denne såkalt ms . lurer på om den er avhengi av luft mengde\luft masse måler , etter hva jeg finner ut på nettet så er den ikke det . og vis den ikke er det så har man mulighet for mue bedre innsug :) Siter gauldalgatebil If sex is a pain in the ass... you're doing it wrong. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2006 Er vel mapsensor på den, så lmm er ganske unødvendig. Hvilke andre sensorer kan den ta, vil den virke med kamsensor istedet for fordeler/svinghjulsmontert? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
staverh Skrevet Mai 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2006 problemene var vel i største grad dataen som lagde.. hadde noen problemer med å få kontakt med sprutet.. men kom seg når jeg la inn comporter på nytt.. samt at jeg la inn koden(til sprutet) og riktig software.. da var det plutselig bare en lek.. :) man trenger ikke mange sensorer.. men jegkjøpte dem jeg.. siden alt bygges fra scratch.. Kaskje vi kunne ha fått sett " handlelista" de da ? pris og hvor du kjøpte det ? Går også rykter blant min krets om at prossesorn er for treg ! men ingen av oss har prøvd den ..... så vi VET IKKE da . Siter gauldalgatebil If sex is a pain in the ass... you're doing it wrong. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mai 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2006 Er vel mapsensor på den, så lmm er ganske unødvendig. Hvilke andre sensorer kan den ta, vil den virke med kamsensor istedet for fordeler/svinghjulsmontert? Skal ikke svare for Megasquirt's del på akkurat det, men vet videreføreringen av MS kan bruke camsync, VEMS http://www.vems.hu/ VEMS kan kjøre full sekvensiell tenning med kamsensor (og svinghjul/reimskive/fordeler). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg