Gå til innhold

Alkohol forbudt i bil?

Ranger emnet

Mr.TransAm

Anbefalte innlegg

Snakket med dama nå, hu er på vei til stavanger (russetreff). og jeg spurte om de hadde begynt å drekka ennå. Hun fortalte meg at Politiet har sagt at det ikke er lov å drikke i kupeen på bilen lengre.

Når ble denne loven vedtatt?? gjelder det bare russebil?

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Snakket med dama nå, hu er på vei til stavanger (russetreff). og jeg spurte om de hadde begynt å drekka ennå. Hun fortalte meg at Politiet har sagt at det ikke er lov å drikke i kupeen på bilen lengre.

Når ble denne loven vedtatt?? gjelder det bare russebil?

Mener det er lov til å drikke i bilen så lenge den er i bevegelse.

Da regnes den som privat eiendom, når den er parkert er det visst offisiell eiendom og ikke lov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøter for russ

Økonomisk smell

Politiet i Tønsberg vil slå ekstra hardt ned på utagerende russefyll.

- De som tror de befinner seg i en særstilling når de er russ, vil bli skuffet. Hvis en russ blir tatt for å urinere på gaten, vil det koste dem 10000 kroner. Dette har vi orientert russen om, sier politistasjonssjef i Tønsberg, Øystein Holt.

Tror den svir ja..

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han advarer på det sterkeste mot å sprette ølkorken inne i russebilen.

- Sjåførene har et ansvar for at ikke det festes i bilen. Hvis noen blir tatt for å drikke alkohol i bilen, blir førerkortet inndratt umiddelbart. Det er ikke lov å drikke alkohol inne i en russebil på et offentlig sted, sier Olsen[/Quote]

den er heller ikke så kul...

Edit: Ja, det står "På offentlig sted" så da er det bare og drekka mens den kjører... Lurer på hvor mange russebiler som kommer til å kjøre i ring på park. plassene nå :P:well

1989 BMW E30 320i Touring

1984 BMW E30 320i (spiker)

2000 Suzuki Intuder 125ccm (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremts bilen er i bevegelse, og de som nyter alkohol er gamle nok til det, så er det lov. Sjoføren må jo da selfølgelig være edru :P

Jeg snakka med purken om dette, natt til den 1. Jeg er ikke russ, men jeg tenkte jeg skulle sitte på med en kompis og ta meg noen øl, og de sa det var greit så lenge jeg ikke gikk ut av bilen med flaska..

Men at det ikke er lov å drikke når bilen står parkert kan vel stemme. Men det er jo bare å ta seg noen runder rundt torget eller andre råneplasser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir rett å slett sint når jeg ser sånt! tror dere hvist en av purksvina hadde hatt en sønn i en av de russebilene å farn stoppa dm tror dere han ville fått bot?

Tar deg ikke på motor men tar deg på galskapen!

*Audi A4 TdiQ*

*King Cab 2.2 badass*solgt*

*Sierra 2.0 IS *søppel*

*arctic cat zl 500 *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er vel bare ennå en måte å 1. dra inn ekstra kroner på og 2. få oss unge til å slutte å drikke!!

"la de små gå på bedehuset istedenfor!" sikkert det dem tenker!! hehe

(ja, jeg er kristen selv, nei, er ikke russ og ja, jeg drekker om jeg vil! bare ikke i bil..hehe)

syns no i grunn at bil + alkohol er dumt jeg da(selv passasjerer)!! men det er for at jeg har sett så mange fulle folk som knuser flasker og slikt på div rånetreffer og andre bil aktiviteter! (ikke gøy å rulle over knust glass med spitter nye dekk til x antall lapper lissom!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter det ikke, Politiet har sagt lenge at russen ikke skal

oppleve forskjellsbehandling, men de setter masse lover og regler,

og sier at "Russ som urinerer får 10k i bot" Hva med oss vanlig dødelige

i mai da? Får vi etter vanlig bøtesats? Nei, jeg er ikke russ, jeg bare syns

det blir for dumt av dem

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter det ikke, Politiet har sagt lenge at russen ikke skal

oppleve forskjellsbehandling, men de setter masse lover og regler,

og sier at "Russ som urinerer får 10k i bot" Hva med oss vanlig dødelige

i mai da? Får vi etter vanlig bøtesats? Nei, jeg er ikke russ, jeg bare syns

det blir for dumt av dem

Syntes hele opplegget med klager fordi russ har litt annerledes regler, er helt på trynet. Som man kanskje veit så er det noe som skjer oppi hue på folk når de tar på seg russeklæra. De mister alle hemninger og blir helt på trynet fjerne. begynner å kaste egg rundt seg og på masse biler. Mister alle hemninger, og alt som virkelig er verdt å tenke på er å virkelig bare drikke og gjøre ugang. Er greit nok at det er uskyldig morro, men når det går utover andre folk så er det noe helt annet.

Det at russen forskjells behandles er helt topp, hele russe greia skulle vært lagt ned da det bare går utpå å loppe penger fra ungdommer til å kjøpe klær, drikke seg drita og rett og slett oppføre seg som dritt unger. Virker som russen tror de er så veldig priviligerte bare fordi de nettopp er ferdig med skolen. Ble ferdig i fjor, men følte meg såpass normal at jeg droppet hele driten og heller brukte penga på mere fornuftig tull. Syntes ikke jeg helt passet inn i russe rollen.

Bare gled dere til noen av dere får egg på bilen, kjører på ølflasker etter russen, eller blir jaget rundt av russ som skal ta deg bare fordi du avbrøt deres 10runder i rundkjørings knute.

Nåværende bil: Volvo242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er enig med at enkelte tror de blir umenneskelige osv.

Har heller ingenting imot at de forskjellsbehandler russen, men

når de SIER at russen ikke får noen forskjellsbehandling, hverken

på godt eller vondt, blir det litt for dumt å gjøre det allikevel.

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider