Gå til innhold

Alkohol forbudt i bil?

Ranger emnet

Mr.TransAm

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hovedregelen for å drikke i alle biler, også russebiler er at de to som sitter forann. altså sjåføren og den som sitter til høyre for sjåføren har ikke lov å nyte alkohol. mens de som sitter bak kan drikke så mye de bare vil.

Det er bare BS. Alle untatt sjåføren har lov til å drikke. Basta.

Og til en annen lenger opp, det finnes ingen lover som skiller mellom russ og ikke russ. Reglene er like for alle.

Politiet reiser rundt og driver en merkelig aktiv meningspåvirkning/hjernevasking mot alle russ. De har til og med sagt at det er voldtekt dersom en person har sex med en russ som er full. Er det mulig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte faktisk fra en drosjesjåfør at offentlige transportmidler (buss/taxi/tog...osv) Ikke har lov til å plukke opp synlig berusede mennesker lengre...

Må jo virkelig være ett pluss for pirat "næringen" da :)

Hvis det er sant, tilsier jo det at økningen at fyllekjøring skjer. Ettersom man kan ta taxi hvis man er drita, istendenfor å kjøre, noe man ikke skal i fylla (kjøre, altså)..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet kunne jo bare ha prøvd å komme inn i bilen min og ta fra meg karskkoppen min inni min egen bil, når jeg har sjåfør på bilen.

Hadde blitt store overskrifter da. "politimann skamslått av full råner med stor skiftenøkkel"

Sitter på og drikker opptil flere ganger i måneden jeg,(skjedde senest i går) og sjåføren var den eneste i bilen som var edru.

Er det ikke lov å ha fulle folk inni bilen lengre nå da?

Var også noen russ som satt på.

(ikke russ selv, liker egentlig ikke russ og synes det er dumt)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare BS. Alle untatt sjåføren har lov til å drikke. Basta.

Og til en annen lenger opp, det finnes ingen lover som skiller mellom russ og ikke russ. Reglene er like for alle.

Politiet reiser rundt og driver en merkelig aktiv meningspåvirkning/hjernevasking mot alle russ. De har til og med sagt at det er voldtekt dersom en person har sex med en russ som er full. Er det mulig??

Hvis dette bare er BS, hvorfor står det da klart i instruksene til politiet? Og ikke minst, hvorfor fikk en kompis av meg bot for nettopp dette senest på vei til russe treff i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke copy-paste fra lovdata sine sider her nå.. Men vi fikk hvertfall ettertrykkelig høre at regelen for drekking er at: Det er forbudt å nyte alkohol på, og i umiddelbar nærhet av, offentlig plass. Sitter du i en bil(som ikke står i garasjen) så er du i umiddelbar nærhet av offentlig plass.. Enkelt og greit.

Så da er det altså ulovlig å drekke mens man kjører..

Det er teit, men ikke noe å krangle over, det er jo ikke vi som bestemmer og skriver bøter.

*edit:

Skurk: Man kan faktisk ikke helt lov å ha fulle folk i passasjersetet heller.. Siden de er beruset og sitter så nær han som fører bilen så kan de visstnok utgjøre en trafikkfare. Kamerat av meg fikk advarsel for det faktisk, og da henviste politigubben til en viss paragraf, så det er ikke bare BS det heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen teite regler.. Skjønner ikke hva de vil oppnå med dette. Hadde jeg fått 10000 i bot for og pissa, så hadde jeg heller tatt sjansen på og smellt ned han jæveln! Tror bare de oppnår at folk gir mere faen når de lager slike teite regler..

Vw Polo 2003 mod, senket 40mm. Larzon Ice 17". Rockford T2 15", Rockford T30001bd, Us Amps XT1600.4, Rockford RFX9420, Cadence US-6K frontsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regelen ang. alkohol mener jeg stemmer.

dvs. fremme har du ikke lov å ha en åpnet alkoholflaske engang, mener jeg å ha hørt, allerede i år 2000, hørte jeg det.

har ikke noe paragraf å vise til, men man kan jo sende epost til politiet.no og høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedregelen for å drikke i alle biler, også russebiler er at de to som sitter forann. altså sjåføren og den som sitter til høyre for sjåføren har ikke lov å nyte alkohol. mens de som sitter bak kan drikke så mye de bare vil.

Den har jeg også hørt.. Mener det er denne som gjelder!

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider