jones Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 den j*vla 340`n stoppa igjen! noe feil med tenninga, det gir overslag fra tenningsmodulen, og begynner å ryke fra noen ledninger til en motstand der, jeg begynnte å følge ledningene, og mange av de hadde duttet av, bla jordingen,. noen som vet om det finnes noe diagram på hvordan dette skal være? er en boks som det står chrysler electronic ignition på, en motsand, en annen svart boks som det står: led, og ign på.. og en accel coil. tenkte jeg bare skulle rive ut alt til tenninga og legge opp nytt, mulig det kan være noe annet også, start releet ble kortsluttet i vinter, men har brukt bilen, og den har fungert fint etter dette.. noen som har peiling? takker for svar=) p.s. bilen er helt død når man skal starte den, det er da det begynner å ryke fra ledningen til motstanden, og voltmeteret inni bilen går helt i null Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Jeg har noen koblingsskjemar til Dart'er liggende hjemme. Kan scanne og sende det til deg. Hvilken årsmodell er Darten ? Er den bygd om til elektronisktenning? Hvis bilen er eldre 1972 (hvis jeg husker riktig) så hadde den stifte tenning orginalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Mai 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 hadde vært SUPERT om du hadde gidda å scanna det ja!!=D=D det er en 68 modell, er vell sikkert ombyggd til elektronisk tenning ja, men det står chrysler electronic ignition på den "tennings modulen" så det spørs om det er henta fra noe nyere chrysler produkt!? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Da har du den riktige årgangen av Dart , Jeg har også en 68 model som er bygd om til elekronisktenning. Jeg har en mistanke om at problemet ligger i spenningskretsen. Hvis du har den orginale mekaniske spenningsregulatoren, og litt mer modrene og kraftigere dynamo blir spenningsregulatoren overbelastet. Mekanisk spenningsregulator Elektronisk spenningregulator Link om Mopar ladekretser: http://www.imperialclub.com/Repair/Electrical/charging.htm Noen linker med koblingskjemaer: http://www.moparts.com/Tech/Archive/elec/3.html http://www.moparts.com/Tech/Archive/elec/21.html Jeg håper jeg skal få tid til å finne de koblingskjemaene jeg har liggende hjemme på mandag. Det blir litt mye jobbing denne helgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Mai 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2006 Hvilken farge er det på tenningsmodulen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 faen DER!!! der sier du noe! vi har jo hadd store problemer med å få spenninga rett etter vi bytta dynamo,. vi har bytta spenningsregulator 2 ganger, men den som sto der først var en elektronisk spenningsregulator, å den som står der no, er en mekanisk regulator, AKKURAT lik de på bildene der! tennings modulen er svart, og skrifta på den er gull / brun farget,. kan godt ta et bilde av opplegget fram der hvis det hjelper på bedre? tusen takk for at du gidder å ta tid til å hjelpe meg å fikse problemet iallefall!=D=D Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Hvis PM'er meg E-mail adr. din kan jeg sende deg et koblingskjema for 1968 Dart som jeg tegnet inn elektroniktennig og elektronisk spenningsregulator for 1970 og nyere dynamo. Det er et skjema som jeg lagde etter at jeg bygde om det elektriske i min bil. Jeg kan også scanne skjemaer fra div årganger av Darter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 shit! jeg får ikke til å sende deg PM jo.. det sto noe om at brukeren har reservert seg fra å motta PM`er.. Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 shit! jeg får ikke til å sende deg PM jo.. det sto noe om at brukeren har reservert seg fra å motta PM`er.. Kan ikke huske å ha reservert meg mot det, men jeg kan poste koblingsskjemaet som vedlegg på Moldestuket til deg, når jeg kommer hjem fra jobben i natt (evnt. på mandag). Edit: Reservasjon mot PM fjernet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dart360 Skrevet Mai 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2006 Her er koblingsskjemaet: http://www.moldestuket.com/forum/files/engine_wiring_68_dart_mod_167.jpg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Mai 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2006 jepp! så at du hadde lagt det der!=) tusen takk skal du ha!=D Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.