Gå til innhold

mopar sb

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

den j*vla 340`n stoppa igjen! noe feil med tenninga, det gir overslag fra tenningsmodulen, og begynner å ryke fra noen ledninger til en motstand der, jeg begynnte å følge ledningene, og mange av de hadde duttet av, bla jordingen,. noen som vet om det finnes noe diagram på hvordan dette skal være? er en boks som det står chrysler electronic ignition på, en motsand, en annen svart boks som det står: led, og ign på.. og en accel coil. tenkte jeg bare skulle rive ut alt til tenninga og legge opp nytt, mulig det kan være noe annet også, start releet ble kortsluttet i vinter, men har brukt bilen, og den har fungert fint etter dette.. noen som har peiling? takker for svar=)

 

p.s. bilen er helt død når man skal starte den, det er da det begynner å ryke fra ledningen til motstanden, og voltmeteret inni bilen går helt i null

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært SUPERT om du hadde gidda å scanna det ja!!=D=D det er en 68 modell, er vell sikkert ombyggd til elektronisk tenning ja, men det står chrysler electronic ignition på den "tennings modulen" så det spørs om det er henta fra noe nyere chrysler produkt!?

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du den riktige årgangen av Dart , Jeg har også en 68 model som er bygd om til elekronisktenning.

 

Jeg har en mistanke om at problemet ligger i spenningskretsen.

 

Hvis du har den orginale mekaniske spenningsregulatoren, og litt

mer modrene og kraftigere dynamo blir spenningsregulatoren

overbelastet.

 

Mekanisk spenningsregulator

rx346.jpg

 

Elektronisk spenningregulator

fd1028.jpg

 

 

Link om Mopar ladekretser:

http://www.imperialclub.com/Repair/Electrical/charging.htm

 

 

Noen linker med koblingskjemaer:

 

http://www.moparts.com/Tech/Archive/elec/3.html

 

http://www.moparts.com/Tech/Archive/elec/21.html

 

 

Jeg håper jeg skal få tid til å finne de koblingskjemaene jeg har liggende hjemme på mandag. Det blir litt mye jobbing denne helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen DER!!! der sier du noe! vi har jo hadd store problemer med å få spenninga rett etter vi bytta dynamo,. vi har bytta spenningsregulator 2 ganger, men den som sto der først var en elektronisk spenningsregulator, å den som står der no, er en mekanisk regulator, AKKURAT lik de på bildene der!

 

tennings modulen er svart, og skrifta på den er gull / brun farget,. kan godt ta et bilde av opplegget fram der hvis det hjelper på bedre?

tusen takk for at du gidder å ta tid til å hjelpe meg å fikse problemet iallefall!=D=D

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis PM'er meg E-mail adr. din kan jeg sende deg et koblingskjema for

1968 Dart som jeg tegnet inn elektroniktennig og elektronisk

spenningsregulator for 1970 og nyere dynamo.

Det er et skjema som jeg lagde etter at jeg bygde om det elektriske i min bil.

 

Jeg kan også scanne skjemaer fra div årganger av Darter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

shit! jeg får ikke til å sende deg PM jo.. det sto noe om at brukeren har reservert seg fra å motta PM`er..

 

Kan ikke huske å ha reservert meg mot det, men jeg kan poste koblingsskjemaet som vedlegg på Moldestuket til deg, når jeg kommer hjem fra jobben i natt (evnt. på mandag).

 

Edit:

Reservasjon mot PM fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår